|
|
|
|---|---|
|
Hej gott folk! Har fått problem med att DSC alltid är avslagen på bilen, varit så i nån månad nu men har inte riktigt satt mig in i det. Läste av bilen med carly och såg att jag har felkoden 5EB3; Fault Code: 005EB3 Fault Explanation: :Steering angle sensor: LWS - id not equal last DSC lumbar adjustment received. / Yaw rate sensor: Power supply too low (DrsERRNO6). / Yaw rate sensor: NO6: Power supply too low Vet inte vart jag ska börja, så därför hör jag om någon kanske har haft samma problem eller kan komma med tips? Kan det vara så enkelt att det är en säkring som gått? Eller är enheten paj alt. kabelbrott? Något standardfel där man kanske kan börja kolla? Sen hade jag även felkod på luftfjädringen D712 ifall det kan hänga ihop; Fault Code: 00D712 Fault Explanation: :K-CAN message (SPEED, 1A0h) Tacksam för svar! | |
|
Jag hade liknande problem med min X3:a. DSC:n började krångla från och till under några månader innan den la av helt. Jag fick också Steering angle sensor och Yaw rate sensor-felkoder. Jag köpte en begagnad Yaw rate sensor och sen dess har det fungerat fint. |
|
|
Tack för svar. Jag börjar också tro att det är yawrate-sensorn som strular, men är inte helt säker än. Du kommer inte ihåg va det var för koder du hade? "Powersupply too low" låter ju nästan som att det är säkring bara. Ingen fler som haft samma problem? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.