|
|
|
|---|---|
|
Hej, Tänkte höra ifall där är ngn av er som bytt rem till kompressorn på en BMW 325D från-07. Gäller alltså inte multiremmen utan remmen som sitter utan om och endast tar kompressorn till AC:n. Problemet är att jag inte har BMW:s egna specialverktyg eller liknande, utan tänkt göra jobbet utan den typ av verktyg, frågan är bara hur. Länk Ngn som vet? | |
|
Kika om du har någon nytta av det som finns här Länk Jag brukar använda den sidan men har inte checkat om just ditt problem finns med där. |
|
|
Tack Mats Tyvärr så hjälpte inte den sidan mig denna gången, men kanske en annan gång. Jag får leta vidare, men tycker det är konstigt att där inte finns fler Youtube klipp mm som visar hur man gör vid just rembyten där det inte sitter ngn remspännare |
|
|
Vi (jag o turbo_folke) har nu löst problemet med att lägga på ny spårrem utan spännare mellan vevaxel och AC. Inköp av ett specialverktyg på E-bay för att kunna dra runt vevaxeln. Sedan behövdes något verktyg för att lägga på spårremmen. SKF säljer något för ca 700:-, men vi använde Biltemas justerbara spindelledsavdragare som vi ända hade hemma. Fungerar utmärkt om man vänder "gaffeldelen", se bifogad bild. Länk |
|
|
Smart! Det tipset ska jag försöka komma ihåg. FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.