AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.787

Bluetooth / Combox? Bmw 320D F31

Mi
2
Mikehusky
Bmw 320D F31 2014
Hej på er.

Jag var och införskaffade mig en nya kärra till frugan som andra bil. Blev en Bmw 320D från 2014.
Upptäckte att det inte går att parkoppla mobilen (eller det stöds ej) att streama musik via blåtand i denna. Rätt kasst enl min mening för en sådan ny bil men men. Köpt är köpt.

Men jag lyckas inte heller koppla ihop den via USb kabel från min Iphone X till usb uttaget i mittfacket? Måste man göra något speciellt?

En annan fråga är, är det mycket meck att köpa sig en combox och programmera om enheten så man kan streama utan kablar och skit?

(Ingen som har en liggandes, alt kan hjälpa mig emot en slant ;) )

Ha en fin dag / Mike
bm
39
bmwlkpg
Bmw Bmw och fler Bmw
Jag har combox, kan även montera det och koda in det :)

//Bmw Retrofit Sverige

Bmw Retrofit Sverige @Facebook
Yo
4
Yoloman
F30 320d -13
Vad kostar det att få combox och den installerad och allt?
hej hur gick de har samma problem
jag har en 320d 2013 . den har ju Bluetooth hands fri och man kan inte lyssna på musik . kollade och bilen hade ingen kombox ringde bmw och de sa att de inte gick att efter montera dock så lät han lite osäkert . så min fråga är går de att eftermontera en kombox är de svårt
mvh
Yo
4
Yoloman
F30 320d -13
Kan säga så här ”Dani320d”, det är inte värt det! Att göra det själv vet jag inget om. Bara självaste comboxen kostar runt 2000kr vad jag har sätt, kanske mer kanske mindre. Om du går till ett bra företag som kan installera comboxen då ligger det på ca 6000kr (arbete + combox) då får du bluetooth audio. Det du får utöver det som du har nu är att du kan byta låt på ratten och se vilken låt som spelar på skärmen (den som sitter i mitten ovanför ventilationen). Jag hittade en annan lösning som kostade mig 299kr. Detta var en pryl som jag har liggandes i mitt konsolen med 2 kablar, ena kabeln går till USB uttaget i mitt konsolen och den andra är en aux kabel. Fungerar lika bra som att ha bluetooth audio med combox tycker jag. Finns dock 3-4 nackdelar. Du kan inte se på skärmen vilken låt som spelas, du kan inte byta låt med knappen på ratten. Prylen tar upp lite plats och utag i mitt konsolen och sist namnet på enheten när man kopplar upp mobilen (det står namnet på prylen och inte BMW)

Det jag köpte var: Tp Link HA100

Har använt den nu i lite mer en 1 år utan några problem.

När du väl säljer bilen kommer du inte kunna höja värdet mycket skulle jag tro men det beror på köparen!

Yo
4
Yoloman
F30 320d -13
”Dani320d” du kan ha den kopplad till mobilen och samtidigt vara kopplad till bluetooth telephone (som du redan har på din bil), får du då samtal så pausas musiken och du pratar genom bilens bluetooth. När samtalet är slut går den tillbaka till ”tp-link ha100”. Varje gång jag låser upp bilen och sätter mig så kopplas min mobil upp till både BMW:ns Bluetooth och Tp Link:en

Hoppas jag gjort någon nytta!

Har förövrigt samma bil som dig.

tack för svaret jag köpte delen men nu har jag fått en annan problem.
tidigare körde jag med en vanligt aux kabel och de gick sönder och en del av kabeln sitter kvar i aux ingången . jag har provat med lim och tandsticka för att ta ut den men de gick inte och de blev värre

undrar om det är lätt att byta ut aux ingången hur mycket kan de kosta ?
eller ska jag lämna den till försäkringsbolaget så får de fixa det. att lämna den till försäkringen kostar mig 750 kr tror jag
tack på förhand
Yo
4
Yoloman
F30 320d -13
Du kan inte låna en liten tång av någon du känner eller granne? Har inte provat att byta den själv, men jag kan tänka mig att det är rätt plockigt och kan ta ganska lång tid om man inte har vana att pilla med sådana saker. Jag skulle testa få tag i en tång eller eventuellt någon magnet (om det ens funkar). Är ju tråkigt att betala nästan en tusenlapp för något sådant.

Hoppas jag varit till någon hjälp!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.