AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.550

Riktpris E46 cabriolet?

So
225
Sonny_Boy
M5 Touring
Nu i vår tänker jag lägga ut min cabriolet till försäljning
Bilen i fråga är en 330i årsmodell 05.
Har precis slagit om till 17 000 mil.
M Sport in samt utvändigt.
Svart skinn.
Navi
Smg lådan
Carbonsvart

Vad tror ni man kan få för den?
Det finns 1 svensksåld -03 på Blocket för 72" med manuell låda som inte blir såld så där någonstans blir väl priset.
Jag skulle sätta 75k och hoppas att det finns någon köpare.
Bilarna för 100k och uppåt lär förbli osålda.

SMG lådan är det många som är skeptiska till och väljer bort.

EB
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Jag passar på att låna denna tråden lite då. Står också och funderar på att sälja min cab. Ingen i familjen vill ju åka med om de inte får sitta i fram. Bara gnäll om att det drar. :) Blir inte så många mil per år och har dessutom köpt motorcykel.

Min bil är en svensksåld 330i med M-pkt och den vanliga automaten. 2004 års modell. Titansilver med svart skinn. Den har gått 6700 mil och är i ett väldigt bra skick både in- och utvändigt. Det finns hard-top till den. Jag har haft bilen i ca 6 år och den är servad varje år så länge jag ägt den.

Har svårt att hitta andra bilar att jämföra med. Får jag för dåligt betalt för den så behåller jag väl den ett tag till. :)

BMWCS #8925
So
225
Sonny_Boy
M5 Touring
75..
Du måste skoja.
Ligger en 03:a ute för 148' automat som gått ca 14 000
Den här gången är Pula inte helt fel ute. SMG av den variant som sitter i 330i E46 är ingen "höjdare". Jag tror som Pula att 75k är inte omöjligt, kanske mer än så om man har tur, över 100k blir kämpigt värre. 148k är ett går-det-så-går-det-pris. Skulle man "skambjuda" 110k så kan det mycket väl tänkas att säljaren "slår till"?

Newman: Din bil tror jag man kan sälja för 100-110k även om det inte går på 24 timmar...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Förstår inte vad folk tror på begagnatmarknaden längre på vissa bilar. 2016 såldes den för 99', varför i hela friden skulle den vara värd 50% mer nu?
Länk

75 tror jag inte heller du behöver sälja för men inte 150 får du nog inte heller.

-------
//Lövet
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Dawwe: Jag har ingen brådska att sälja. Kan ju lägga ut den för ett "går det så går det" pris och se vad som händer.

BMWCS #8925
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.