|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, Finns det nån bra sida eller lathund eller nå där man kan se vad man ska köra på för däcktryck?.. Kör 330 e91 med 2351/19”, minns inte profilen just nu Vet inte om den här tråden hamnar rätt heller?..😬 | |
|
Kolla instruktionsboken eller lappen på B-stolpen! ;) Enligt kontakt med Michelin och Bridgestone har båda meddelat att man i praktiken kan använda samma däcktryck (det som står i instruktionsboken/B-stolpen) för alla däckprofiler/bredder till en specifik bilmodell. Så gå efter tillverkarens rekommendationer och gå ev. upp 0,2 bar eller så i tryck för lite lägre förbrukning, slitage och längre hållbarhet - dock förlorar du lite komfort. Michelin brukar också ange tryck på sin hemsida när du knappar in bil/däck. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag skulle nog köra med runt 2,8-2,9 på de däcken. | |
| Har 235/35 -19, dock ej på E91. Kör 3.2 runt om. | |
| På dörrstolpen står det väl 2,4 eller något liknande, det är sannolikt ett lämpligare tryck än 3,2... | |
|
2,4 är enligt mig för litet tryck. Man kan alltid öka på lite ifrån det som står på stolpen. Den anger ju alltid olika tryck beroende på hur många man ska vara i bilen. Hur många åker till macken och pumpar i/släpper ut luft beroende på hur många man ska vara i bilen? Ingen! Tycker som Simon säger. Strax under 3 bar brukar bli bra. 3,2 känns lite onödigt mycket. |
|
| Kör på 2.8 nu. Köpte nya 18 till min förra bil å då sa dom på däckfirman att jag skulle ha minst 2.5, sen har jag läst allt mellan 2.4 å ända upp till nästan 4... | |
| Funkar bra med 3.2, utmärkt slitage bild slits helt jämt över hela däcket. Personligen skulle jag pumpa som lägst 3.0. 3.7-3.8 kan man pumpa som mest om bilen skall stå avställd en längre tid. | |
| Det är ju inte speciellt komfortabelt att åka med mer tryck i däcken än bmw rekommenderar att man skall ha i en fullastad bil + fem personer i till vardags. Men det är klart, bmw har ju bara konstruerat bilen så dom har ju inte så mycket koll... | |
|
Fast ärligt talat så rekommenderar ju inte bmw att man ens har 19” på den. Många av oss gör ju en massa saker med bilarna som tillverkarna inte rekommenderar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.