|
|
|
|---|---|
|
Hej Är ute efter en sommar bil för både mig och familjen, har två döttrar om 6 och 8 år. Vill gärna ha en bil som inte är tråkig i sitt uppförande. har sneglat på tre bilar. Lite svårt att välja så gärna om panelen kan ge lite tips för och nackdelar. BMW M5 F10 Lci 2013- Mercedes c63 Amg kombi w205 Mercedes c63 Amg Lci w204 Bmw M3 F80 är ej aktuell då den låter för syntetisk samt för extrem i mitt tycke :) ;) | |
|
Panamera. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Alfa Giulia Q. Prova den! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Alfa är sååå snygg | |
| Alfan har jag tittat på och den är väldigt snygg däremot sitter man ofset med ca fem cm. Plastig invändigt 😋. Går bort direkt.. | |
|
Vill man vara lite återhållsam finns ju M550 också, eller varför inte F01/02 LCI om tjejerna vill ha gott om plats. Hursom låter det som ett skoj köp, oavsett vad du väljer. |
|
|
@danieel Plastigt? vad tror du BMW är då? |
|
| Jag lägger min röst på fyrklövern jag med. Gärna en manuell med kolfiberstolar/inredning o keramiska bromsar. Fyrklövern är en blivande klassiker enligt mig. | |
|
M5 F10, 2013+. Om du hitta en med Competition Pack, försöka och köra den. You wont be disspointed. |
|
|
OK. Tack för tipset. Bmw har lite bättre pression än alfan. 😁. Alfan har ratten ca 5 cm offset sett till stolen... Sen är ratten sne ställd. Jag tappade intresset då man sitter som en kråka... för att inte nämna att färgen på knapparna börjar försvinna efter 800 mil? Hur mycket ändrades med competetion paketet? Har hittat två stycken en med cp paket och en utan. Båda i tyskland. Är lite trött på x antal ägare här hemma. |
|
|
Det här är en bra review:- Lista över ändringar i CP:- Power increase by 11kW (15HP) to 423kW (575 HP) Stiffer stabilizer (anti-roll) bars Stiffer and lower suspension (shocks and springs) (10mm lower than standard M5). Stiffer front axle bushings Active M Differential with a unique tune for the competition package for improved traction New hydraulic rack-and-pinion steering with the M-specific Servotronic function with A MORE DIRECT PROGRAMMING to improve agility during cornering M Dynamic mode (MDM) of DSC tuned with higher thresholds of intervention New 20" M light alloy wheels Sport exhaust with black chrome tips source:- Länk |
|
| Det var ju en hel del. Får åka och kolla på båda i så fall. | |
| Är det någon som kan kolla om b&o ljud paketet försvinner med cp paketet? | |
| Nej den försvinner inte. | |
| Jag hade valt W205 C63:an. Finns ingen anledning att köra en större bil än man behöver, och jag tycker motorn i AMGn är bättre än hos F10. Tycker inte alls man fått till ljudet i BMWn, medan C63:an låter grymt trots turbos. | |
|
acey Håller med dig, AMG är två steg före BMW M idag, allt är bättre, inredningen, motorn, upplevelsen, enda som kan vara tveksamt är baken på bilen, C63s ska det vara i så fall. Men ta bara detta med LED instrumenten och skalstolarna i nya AMG. Hade själv en M5 F10, visst den är snabb men den känns som en båt att köra, bra på motorväg men otymplig hantera, för att inte prata om det tråkiga syntetljudet som M modellerna har idag, jag satt dit Hartge system utan burkar, blev ok ljud som den borde varit original. Inte kul heller med en bil som väger 2,1 ton och en motor på 560hp som ska hantera denna koloss, inget bra recept, rakt fram ok och motorväg, men sen då..... AMG motorerna är hästlängder före BMW M i den totala upplevelsen. Jag är inte märkesbunden som vissa som det vore en religion, är något dåligt säger jag det och tvekar inte byta märke heller. Bil nummer två på listan är självklart en Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, om man inte testat denna så har man missat något, oj vilken bil |
|
|
Jag har ägt några fler AMG bilar än M. Däremot gillade jag min M3 e90 som dock var lite för trång. Varför man börjat snegla på M5 då den är lite större. Håller med dig lanab att baken på Mercedes sedaner är för runda/korta speciellt på c klassen. Gillar inte riktigt kombi bilar när det gäller prestanda bilar om man ska vara riktigt ärlig. Men C63 w205 gör sig riktigt snygg som kombi. Jag har aldrig kört en Bmw M5 f10 faktiskt. Däremot har man kört W205 och W204. Måste ta och provköra en F10 innan man bestämmer sig. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.