|
|
|
|---|---|
| Bilen har stått olåst i några dagar och när jag skulle starta märkte jag att batteriet är helt dött. aldrig hänt förut. När jag startade med startkablar så verkar elsystemet ha fuckat ur allt på idriven är väck varnar för lite allt möjligt samt att styrsystemet verkar väck då det är trögt som fan att styra. Vanligt problem med e61 2004? Vad kan man göra för att lösa problemet? Idriven indikerar på service på allt möjligt. Röd ikon visas att bilen ska lyftas upp. | |
|
Moderna bilar kan få spelet när batteriets spänning är för låg. Börja med att ladda upp batteriet med en bra laddare under minst ett dygn. Tar det inte laddningen och/eller laddaren indikerar fel på batteriet är det bara att byta ut det. Normal livslängd på ett batteri i en modern bil brukar ligga mellan tre och fem år. Det finns dock gott om undantag åt båda hållen. Väl omhändertagna batterier som underhållsladdas regelbundet kan hålla mer än tio år. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Batteriet är 1 år gammalt, känns skumt att bilen drar batteri när den inte är låst, va första gången den har varit olåst i några dagar och batteriet dog. Kan något dra ström? Får prova ladda batteriet med en laddare och se vad som händer, tack. | |
| Larmet är ofta en komponent som kan orsaka att batteriet laddar ur tex pga jordningsfel. | |
| Låg en massa vatten till höger i bakluckan i en plastkåpa som är ovanpå batteriet. Det är nog boven till allt troligtvis 🤣 | |
|
Va en stor pöl där bak verkar ha kommit underifrån inget på taket va fuktigt Länk |
|
| Hittade problemet. Det är troligen MPM boxen som har blivit fuktig, bara köpa ny, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.