|
|
|
|---|---|
| Köpte en E90 330 för ett år sen. Sitter style 135 fälgar på, 245/40/18. Behöver köpa nya däck nu. Får ej upp 245/40 på varken bythjul eller däck365 men det är ju för jag har fälgar från 5 serien. Tyckte inte det var några konstigheter köra april-sep ifjol med denna dimension alla fall. Vid gupp hände det nån gång däcket gick emot hjulhusets ovandel om man råkade komma i för hög fart men detta är inte något problem egentligen då man saktar ner vid gupp. Således blir det att beställa 245/40/18 igen. Detta var väl egentligen inte någon fråga utan vill mer skapa en diskussion. Hittade typ en gammal tråd på engelska om detta. | |
|
Bäst att hålla sej till dimensionerna som står vid dörrstolpen. Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Kör 225/40 fram och 255/35 bak det är original till e9x |
|
|
Fast nu är det style 135 fälgar som jag skrev att jag har. 245/40 är standard för de. Står inte den dimensionen i dörrstolpen men bevisligen funkar det ju. Upplevde inga problem förra säsongen. Vet att 225/40 och 255/35 är original. Dock läst många som klagar på att bilen spårar en del men de dimensionerna. |
|
|
Problemet med 245/40 är att de är nästan 2 cm högre än originaldimension till e90. Lär va betydligt komfortablare men inte anpassat för bilen i övrigt alltså. |
|
Transocean |
225/40/18 är original dimension. Borde också ta mindre i hjulhuset om du nu skall fortsätta med 5-serie fälgarna. Här kan du enkelt räkna storleken på olika däck. Länk |
|
Precis, bredare bak gäller om fälgarna är det också.. Styling 135 till e60 har väl 8*18 runtom. En medelväg är 235/40. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.