AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
523

Centrallåsproblem E36

ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
Mitt centrallås beter sig lite konstigt. När jag försöker låsa bilen på passagerarsidan åker "låspinnen" (den som man låser bilen med innifrån) ner för att sedan åka upp igen. Vrider jag en gång till låser sig passagerardörren samt bakluckan, men inte förardörren. Låser jag med nyckel i förardörren låser sig hela bilen perfekt. Problemet är att jag vill att låsning via larmet ska fungera, men det fungerar bara ibland. Oftast inte alls, eller efter några tryckningar så låser sig passagerardörren och bakluckan, men inte förardörren. Är det c-lås motorn i förardörren som är kass eller kan det bara vara glappkontakt någonstans?

Tacksam för all hjälp!!
/martin
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Tja. Jag råkade ut för i princip samma symptom, då var det c-låsmotorn i förardörren som var paj. Men mitt c-lås funkade ok när jag låste med nyckeln. Men larmfjärren aktiverade bara larmet, "tog inte med sig" c-låset.

Jag trodde det var ngn c-låsstyrningshistoria som flippat ut. Larminstallatören hittade felet.

/// Better Make Way \\\
M-Mag
Kolla ljus kontakten om den är OK, jag hade liknande fel, och bytte ut två centrallåsmotorer, ingenting hjälpte, till sist var det nån här på forumet som skrev att det kunde vara ljuskontakten/ den som känner om dörren är stängd ordentligt, var kass den byttes och vips så funkade allt igen.

"Your Toyota is not fantastic."
ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
Var sitter ljuskontakten? Kunde du byta den själv och vad kostade det? Låter troligt då låset fungerar ibland. Hade c-låsmotorn vart trasig hade det väl aldrig fungerat eller?

/martin
Crusty
jaha, det vanliga E36 problemet....c-lås!
Min gjorde likadant!
Pl
119
Placeboboy
320d GT -14
520d Touring -14
Samma här...låser bara med nyckel..
M-Mag
Ljuskontakten sitter på b-stolpen i det beslaget som låskolven fäster i när man stänger dörren.

Crusty
M-Mag: jo, tack! Jag är fullt medveten om att min Toyota inte är fantastisk....snarare bedrövlig!! ;-)
M-Mag
Your Toyota in not fantastic. Skall du inte ta personligt, jag har den som inneliggande kommentar i alla mina inlägg, inte riktat mot dig.

Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Måste ju vara riktat mot honom eftersom han kör en ofantastisk toy! =)
Crusty
M-Mag: jag, vet! jag var bara ironisk! jag tog det definitivt inte personligt, du talde ju bara sanning!;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.