|
|
|
|---|---|
|
Tjena vänner! Har börjat få ett märkligt problem med bilen. När man trycker på gasen rejält så dör bilen och DSC EML Och Brake light sätts på. Även att när man kommit till ett stop börjar varvmätaren hoppa fram och tillbaka mellan 900-1500rpm. Stänger man av bilen och sätter på den igen försvinner alla ljus och man kan fortsätta köra utan problem. Denna video visar exakt vad det är som händer: Har felsökt bilen och får upp dessa koder: :Spänningmatning till styrenhet för hög :DSC interntfel :luftväg övervakning Kan ibland höra något som låter som att luft läcker men kan inte sätta fingret på vart det är eller om det är det. Har försökt hitta läckor med startas och visuell undersökning utan framgång. Ingen aning om dessa koder har med detta problem att göra då eller när dessa koder lagrades. Vill tillägga att farthållare, antisladd och de grejerna fungerar. (Tänker på sensorerna som håller koll på hjulets hastighet osv. Har sökt på överallt och hittar alla olika sorts lösningar. Har ni någon erfarenhet av detta eller några idéer. Tackar för all hjälp. | |
| Om spänningsmatningen är för hög kan det eventuellt vara så att spänningsregulatorn på generatorn är defekt. | |
|
Ifall den skulle vara kass skulle det inte innebära att batteriet laddas ur? |
|
| Om den ger för lite spänning laddas batteriet ur men om den lämnar för hög spänning laddar inte batteriet ur. | |
|
Hej. Har vart ut och kört och medans koderna varit aktiva har jag tryckt in OBD läsaren. Får upp P3242 P16A7. |
|
|
Så med hjälp av dessa koder kan jag nog med bra säkerhet anta att de är min katasylator som strular. När man söker på P16A7 kommer man bla till denna tråden.Länk. Jag tänkte jag skulle hälla i Wynners katasylator rengörande i tanken och se vart det leder. Eller tror ni jag bör ta ett annat steg först? Mvh |
|
| Okej mina vänner. Jag hoppas kunna hjälpa någon annan som kommer få detta problem i framtiden. Efter att ha kollat katalysatorn, bytt spjällhuset utan framgång bestämde jag mig för att byta luftmassensorn (MAF) och WOW vilken skillnad. Problemet löste sig efter det. Lycka till | |
| Skönt att det löste sig! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.