|
|
|
|---|---|
|
Hej någon som har liknande fel?.. Jag köpte nyligen en bmw X4 2015 10,000 mil från en handlare kanske 2 veckor sen. Problemet är att när jag kör på låga varv så låter det nästan som en gammal sliten borr när ja gasar typ" vibration, vet inte riktigt hur jag ska förklara men det låter iaf inte alls bra , och när jag bromsar in i hastigheten CA 50-70 eller mer så känns det som att den vobblar, någon som vet vad felet kan vara ? Mvh | |
| Svårt att säga på rak arm, men skulle kunna vara ett hjullager. Är bilen manuell eller automatväxlad? Är bilen svensksåld eller importerad? | |
| Min första gissning var också hjullager. | |
|
blixten, bilen är svensksåld och automatlåda det är verkligen irriterande ljud som en sliten slaggbor typ |
|
| Motormännen har kanske ett testkontor på din ort, ta kontakt med dem och kolla upp felet för du har väl någon sorts garanti på bilen om du köpt den nyss. | |
|
Hej v-ås22 Jag har samma problem med min x4 Låter konstigt vid låg hastighet tip som vibrerar och bara när motor är varm ?? Har du fixat problem o vad var det |
|
|
Hej Någon som haft den här symtomen X3 G01 3000 mil går bra utan några vibrationer men så fort den blir varm känns motor segare och den vibrerar mer och då även all plast i motor utrymmet, verkar som turbon inte hänger med, har kollat felkoder men det finns inget där om man nu kan lita på Carly någon som haft detta problem eller någon idé vad det skulle kunna vara. |
|
| Glömde att skriva att det var 2.0d motorn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.