AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.388

Motorvärmare original

M6
35
M6rtin
BMW X5 45 e performance -21
X3 2.0d -11
650i cab -12
Mini Cooper -17
Ford Mustang -65 cab
Hej, har en original motorvärmare till min 650i 2011. Har aldrig använt den, men lite läge nu på morgonarna. Men,.......hur funkar den? Hittar ingen inf. i bruksanvisningen, är en fjärr med knapparna "1/0", "start", "stop". Vet inte om fjärren är död eller om jag är dum eller båda? Finns en lite fläkt-figur med en diod med som verkar tyda på att det skall vara igång.

Tacksam för lite input.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej!

Du trycker först på "1" så dioden lyser, sedan håller du ned "Start" i cirka 3-5 sekunder tills den blinkar. Om det bara lyser först men inte blinkar sen så är batteriet i fjärren slut. Det är 4A battierier, de finns inte på så många ställen.
Fjärren funkar 50 meter där det är öppen yta, ingen så långt genom väggar mm.

Du kan även gå in under I-Driven under menyn "Klimat" och starta värmaren manuellt alternativt förprogrammera tid när värmaren ska starta.

När värmaren är aktiverad lyser en liten röd fläktsymbol på klimatpanelen.

Mvh
Asken
M6
35
M6rtin
BMW X5 45 e performance -21
X3 2.0d -11
650i cab -12
Mini Cooper -17
Ford Mustang -65 cab
Tack för snabb & god hjälp! Lutar nog åt att batterierna i fjärren är slut, för får ingen ljus i fläktsymbolen alls.

iT
16
iTact
535dT -08
Har problem med min fjärr.

När jag trycker på I/O så lyser dioden kort och inget händer när jag trycker på start.

Testar jag med nya batterier så tänds inte dioden alls när jag trycker på I/O
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej iTact, ibland får batterierna dålig kontakt inne i fjärren, då funkar inte nya batterier heller. Testa att stoppa i batterierna och stäng inte locket, tryck batterierna tight i läge och tryck på knappen--den borde lysa med ett fast sken

/M

Mina bilar: Länk
iT
16
iTact
535dT -08
Tegel

Tyvärr så hjälper inte det heller. Har försökt att böja pins:en lite försiktigt men de gamla batterierna är de enda som fjärren indikerar på. Dock så tänds led väldigt kort sekund och trycka på start efter gör inget.
Låter som att de "nya" batterierna är urladdade. Har du mätt på dem (och även de gamla, de är kanske nästan slut)?
iT
16
iTact
535dT -08
mätte de gamla till 900 nånting och nya till 1400. jag är urusel på multimeter men de nya ger iaf ett högre värde.

skalade av "plasten" av dem nya för att se om dem passade bättre men ingen lycka. =/
iT
16
iTact
535dT -08
mätte igen

Nya 1.62
Gamla 1.2
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det kanske låter lustigt, men när jag bytte till batterier som jag köpte på
Clas O så höll de en halv säsong medans de BMW tillhandahöll, 3 ggr så dyra iofs nu har hållt i 4 vintrar.
Asken
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Asken: Jag gjorde också det. Köpte IKEA-batterier som höll några månader. Kollade då vad som satt i som original och det var Varta. Köpte dessa och de håller minst 2 år.

Så köp original så funkar det.

/ Peter
Så de nya batterierna kanske inte gör kontakt i fjärren. Om du har mätspetsar (spetsiga) som kommer åt att mäta vid kontaktblecken i fjärren. Kanske blecken behöver skrapas rena från oxid?
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
iTact "Dock så tänds led väldigt kort sekund och trycka på start efter gör inget."

Ja, man blir galen när detta händer. Hände mig i förra veckan--jag öppnade locket, tog ut batterierna, satte i dem igen, tryckte med tummen ner batterierna, den funkade. Satte på locket, funkade ej. Öppnade locket, funkade. Satte på locket och nu funkade den och har funkat i två veckor som vanligt. Det verkar som att den är mkt känslig för hur väl batterierna sitter i och kontaktar.

/M

Mina bilar: Länk
iT
16
iTact
535dT -08
ok. fick det att fungera nu efter att ha mätt längden på batterierna. 41.9 var dem som var urladdade och de nya var 42.1 ungefär. filade ner + polen och nu funkar det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.