AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.036

Inkoppling elstolar e34

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Var kopplas kabelhärvan från stolen in?
Jag förmodar att det finns framdraget till vänster A-stolpe eller under främre delen av mittkonsolen.
jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94
Jag har samma problem. Jag tänkte köpa elstolar från skroten till min 540. Vad mycket grejer ska jag plocka med mig från den skrotade bilen för att det ska fungera i min 540?
Ka
5.697
Kane
Förtydligande: Min fråga gäller förarstolen.

Är kablaget fördraget fram till under stolen?

Kablaget är framdraget under stolen. Vanligtvis kopplar du in elvärmen till stolarna där men med förbindelsekabeln som du fått numret på via mail så grenas den ut till fler kontakter som du i sin tur kopplar in på stolen. Detta gäller förarstolen.

Passagerar stolen kopplar du in utan förbindelsekabel.
bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

Är det samma på E39.

Har i dag inga elsotolar, bara värme. Kan jag köpa elstolar och bara koppla in? Är kablarna framdragna?

Har inget säkert svar men visst borde det vara så.
Visa användare
162
e30cab
E34 525 -91 2
E30 320 blivit 325
jag har en förbindelse kabel att sälja så du kan koppla in förar stolen. nypris på bmw är 1300:- och den måste beställas från tyskland. ge mig ett bud på den om du är intresserad.

7235nilsson@telia.com
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Tyska bilar är överhuvudtaget väldigt dåligt fördraget
dvs inget alls, utan vad som är draget görs vid varje beställning. amerikanska bilar förr var samma kablage oavsett utrustning.De enda som kör med fördraget till allt är vissa japaner tyvärr.det beror på att mycket i utrustning eftermonteras i respektive land typ AC mm.

MVH
Hasso
som missade det 200.000ende inlägget pga. icke fungerande ADSL.(komplott?)

BMWKungen: Vad jag menar är att du säkert kan installera elstolar men att du förmodligen behöver någon förbindelsekabel även du.
Jag håller inte riktigt med Hasso

på E34 så är det mycket fördraget på samtliga modeller över 520, exempelvis min bil som är från 89 och inte var utrustad med annat än elhissar fram och ellucka.

Det var fördraget till farthållare,elhissar bak,stora färddatorn, Dessutom är det mycket som är förberett men där du behöver komplettera med en extra databox eller ett relä.

Sen det här med AC, menar Hasso att AC monteras in i Sverge på BMW bilar? Jag vet att mindre nogräknade sätter in en såkallad standard AC med en knapp bara i Sverige (små japanare osv.) men stämmer det verkligen att BMW gör det? I Sverige är det standard med AC på E39 men det är det kanske inte i Tyskland?

Sen så är jag nyfiken på hur man hackar sitt antal inlägg alá Hasso hehehehee...

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Ka
5.697
Kane
pcdoktorn: Du tolkar nog Hassos inlägg fel.

"De enda som kör med fördraget till allt är vissa japaner tyvärr.det beror på att mycket i utrustning eftermonteras i respektive land typ AC mm."

Han syftar på de japanska biltillverkarna.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
pcdoktorn: Jag talar inte om bilar från förra deceniet
utan dagens bilar BMW Audi MB Vag som den verkstad jag lånar jobbar med.
Kane: du kunde läsa rätt:)) nämda verkstad är kontrakterad av bla.Toyota för nymontage av ac-anläggningar i nya bilar.Monterar och eftermonterar mycket bilelektriska tillbehör och komponenter i Tyska bilar.Och där får man till 99% dra nytt kablage.
pcdoktorn:det gäller att hålla ett högt dagssnitt, om jag skull räkna ihop med de "inlägg"som jag får göra vid sidan av detta forum så skulle man kunna plussa på med 40% till.:))

MVH
Hasso

Eftermontering av sportelstoler i 540 e39:
58000 + montering

välstämd tretummare med F1 ambitioner
Ka
5.697
Kane
Nu har jag testat kablaget i 540:n. Det var fördraget för elstolar så det var bara att koppla in förarstolen i kablaget under stolen.
En hake dock; elstolar med minne kräver att man jordar den kabelstam som skall gå till höger backspegel innan det funkar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.