|
|
|
|---|---|
|
HejHej! Har en uppsättning E36 Alpinafälgar (KBA 42408 + 42409) i gott skick. Vad kan man tänkas sälja dessa för? Såg att på eBay försöker folk sälja för 20 000kr+ medan man kan hitta objekt i Sverige för 8000kr. Någon som har en uppfattning..? | |
| Om de är i gott skick så borde ju inte 8000 vara något problem. De är ju ganska sällsynta och det är ju inte så många 9 tums fälgar som passar bak på e36 utan att ta i skärmen. Om det var tyska ebay du syftade på så hade jag lagt ut dem där och testat med 150 euro. | |
|
Gott skick, där har du kanske problemet. Antingen så är de "absolut helt felfria" bortsett från några stenskott/fälg eller så behöver de "renoveras". Är skicket det förstnämnda så är skulle JAG inte släppa de för under 15k, med däck som har bra (iaf 5mm....) mönsterdjup. Är det "renoveringsbehov" dvs att de har några "skrap" så blir det dessvärre svårt att hitta den som vill betala 15k, då får man nog sikta på ungefär hälften då renovering kostar i storleksordningen 7k. Oavsett skick så springer de inte iväg, idag får man nya 17" inkl däck för 8-9k, låt gå att både fälgar o däck är av "okänt" fabrikat men det är de man "konkurrerar" med. |
|
| Tror knappast att det nya" no name" fälgar man konkurrerar med om man säljer alpina fälgar på tyska ebay. Inte riktigt samma samma målgrupp. | |
We 2.001 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Om man säljer fälgar i Sverige kan man inte gå efter priserna på Ebay, dom är inte verklighetsförankrade. Gäller speciellt äldre fälgar av samlarkaraktär typ BBS RS, BBS RSII, AC Schnitzer, OZ Futura/Mito, Alpina osv. |
|
Klart det säljs fälgar för "ebay.de priser", men då är de oxå i skick därefter, med andra ord så gott som nya. Köparna är det oftast rätt långt emellan. Många som söker nöjer sig med "replica fälgar" o vill betala därefter. Skall man vara helt ärlig så är det väl (?) i regel "originalfreaks" som jag själv som eventuellt tilltalas av fälgar som dina, men då under förutsättning att man har en lämplig Alpina att montera de på. Alpina på någon av mina M E36 skulle vara galet fel... Som sagt ställ in dig på en låååång försäljning om du vill ha ut fälgarnas rätta värde, eller så dumpar du priset till runt 7-8k o får iväg de något snabbare? Jag har själv ett antal fälg uppsättningar för mycket, det börjar bli fullt i förråden. Jag kommer inte rea ut de, antingen så betalar en köpare rimligt eller så får de ligga o vänta tills de blir ännu ovanligare o svårare o hitta, men då kan ju även mitt pris ha ändrats. Som exempel har jag en uppsättning Mutec till salu, nej inga märkesfälgar alls men mycket god kvalite o "Made in Germany". I mycket gott skick skulle jag vilja säg, de minimala "skadorna" som finns på en fälg är mycket lätta att leva med. Trots att man kan jämställa de med i praktiken nya fälgar så är intresset ändå mycket svalt, nån tomte som tyckte att 3000 kunde jag få, för alla 5. Nej då kör jag hellre slut på däcken o skrapar fälgarna, o därefter kan han få de för 3000. Samma visa med mina Style 65 framfälgar (4 st)i icke originalkulör men mycket lik, får jag inte vad jag begär, vilket är ett mycket rimligt pris med tanke på helt felfria fälgar o däck med ca 7mm så kör jag slut på de, skrapar de sen så får en annan tomte tycka att han gör ett fynd för 3000. Tomtar med stort T, allihop :D. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.