AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.339

Dieselvärmare? Någon byggt om?

Jag har läst några äldre trådar som är några år gamla men har inte riktigt fått dom svaren jag letar efter.

Är det någon som lurat ventilen så den dieselvärmaren värmer motorn också och haft det så något år eller så utan bekymmer och fungerat bra?

Jag hade kunnat välja en bil utan dieselvärmare om detta inte går att få till, totalt värdelöst för mig att ha en som bara värmer kupén.

Bilen är en 2016 520xd m-sport.

Någon som har bilder på när dom gjort detta, sitter denna ventil fortfarande bakom vänster dimljus (nu finns det inga dimljus om man har dieselvärmare på en LCI, men samma ställe) ?

Jag kommer att montera en elektrisk motorvärmare också men jag kommer att vara på ställen där det inte finns eluttag och då hade denna lösning varit optimal.

Tack för ev svar.
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Har inget svar på din fråga, men har en DEFA motorvärmare till salu till 530D (F10). Vet dock inte om den passar din motor.

pp
7
ppå
535xd-14 M-Sport
525iTouring-03
Bara att klippa kabeln vid dimljuset och montera ett motstånd eller en lampa
ta loss plasten där ev dimljus sitter
( min bil har fungerat i vinter och med varm motor
Ma
189
Max_k
530xD -12 m-sport
Byggde om min i höstas, kört hela vintern utan problem! Har ingen elektrisk motorvärmare heller så de används i princip dagligen. Kollade oljetempen, den var kring +27-30 grader efter 25min drift i -27 ute. Så den värmer motorn bra! Ingen direkt jättevärme i kupén, men isar av i princip hela framrutan, så jag är nöjd
IR
74
IR655
2015 F11 530dx GDM Tune 331hk/675nm
Någon som har bra bilder eller how-to på vad som ska klippas etc?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Du behöver inte klippa kabeln räcker att man tar loss kontakten och sedan stoppar dit en T5w glödlampa men minst 5w led funkar inte har Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.