AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.179

2100rpm i 90km/h Är det som 323, 325 har? i 90km/h?

Sida 2 av 2
hmm....jag måste oxå ha ngt grovt fel på min varvräknare....mitt instrumenthus är delvis defekt, så jag litar inte för mycket på varvräknaren....

men enligt räknaren så skall bilen göra 90 i 5:an vid 3500 rpm, 50 i 4:an vid 2500 rpm...

110 ligger ngnstans runt 4000 rpm...visst blir det fint drag, men det är ett jävla oljud samt att det gynnar inte bränsleförbrukningen...

stämmer mina varvtal ?

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
om den ligger på 4000rpm i typ 110 km/h och de låter å dånar mycket inne i kupén så varvar den nog så,men i så fall är de ju nåt som inte stämmer...hur mycket visar "ekonomimätaren" när du ligger i 100?
min visar ju typ oxå som din,4000 rpm vi 110-120 men den varvar ju typ mellan 2500-2800rpm då min varvräknare är helt konstig....
LazerEye: min ekonomimätare funkar inte :(

men det måste vara fel på instrumenthuset, för om jag varvar den så den enligt varvräknaren går FÖRBI rödmarkeringen och lägger sig ovanpå ekonomimätaren (JA, den gör faktiskt det) så slår inte ngt varvstopp i, så det lutar åt att bilen varvar korrekt, men instrumentet visar åt helvete....

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Länk
sen är det ju så att 325:an har väl lite annorlunda utväxling jämfört med 320:n ?

Länk
Bmwfreaken:
ser ut som du har exakt samma fel som jag har,min varvräknare går också långt över rödmarkeringen men varvstoppet går iaf in,när typ mätaren står rakt ner...tror också ditt varvstopp slår in där!! därimot funkar min ekonomimätare!!
är nog IS-batterierna vi måste byta båda två!
Jo,tror 320 å 325 har lite annorlunda utväxling eftersom de är olika motorer men de skiljer nog inte mycket...
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
min varvar typ 3800-4000 vid 140 hmm högt ?

Länk
hur mycket varvar en E30 320i vid typ 120km/h?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.