AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.434

Vem ska göra hjulinställningen? BMW 530 GT

ad
194
adde_tz
530 GT xDrive
Hej,

Undrar om det är bättre att låta en däckfirma eller BMW verkstad (Schmiedmann Fjärås) göra en hjulinställning på min bil?
BMW 530 GT 2014

I övrigt undrar jag om jag ska överhuvudtaget göra en hjulinställning! När jag bytte i höstas sa däck gubbe att det behövde göras men han kanske ville ha jobb. Det syntes lite spår på däcken men det jag syftar på är att bilen går jättefint. Jag märker inga andra märkliga beteenden med bilen. Går rakt, ratten står stilla, drar inte åt ngt hål...
Tagene Hjulinställning i Hisings Backa är överlägset bäst. Du kan komma med egna önskemål om beteende och däckslitage och han löser biffen. Fjärde bilen han gör för mig, och typ sjätte inställningen.

0709 – 71 00 17

Jag var där senast i måndags.
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Jag har bra erfarenheter av NDF Mölndal. De gör hjulinställningar för BMW. På GT’n får du nog justera camber och toe där bak annars äter den upp bakdäcken inifrån, särskilt om du har 275mm bak.

/M

Mina bilar: Länk
bl
2.294
blixten
325i -88
Om du inte kan se något ojämnt slitage på alla däcken och tycker att bilen uppför sig bra finns det ingen större anledning att utföra en hjulinställning.
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Pekkas framvagnsservice

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.