|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ena fjädern fram har brustit och tänkte beställa en ny på Auto doc. Hittar konstigt nog inget oemnr på realoem, någon som har nåt tips? Mvh Pelle | |
| Har en pajat skulle jag köpt nya till alla hjul. Risken att fler går av e ju överhängande eftersom dom borde ha gått lika långt allihop. | |
| Lär ju vara 31336761212 | |
|
OEM-nr. "räknas fram" av BMW utifrån vilken utrustning bilen har, t ex. automatlåda, taklucka mm. - det finns ett antal olika fjädrar utifrån "poäng" i utrustningskalkylatorn. På eftermarknaden brukar det finnas max två alternativ för ett specifikt chassi (std. eller M-sport etc.), och det brukar i så fall vara bilar med manuell låda och bilar med automatlåda. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Så enkelt är det tyvärr inte... på realoem finns inget nummer på fjädern till denna modell. På AUTODOC och misterauto finns flera olika nummer med olika längd på fjädrarna. En del är till bilar med standardfjäder och en del är till bilar med m-paket, en del till både och( hur nu det är möjligt). Det roliga är att numren är samma till många av dessa. Hittade ett helt annat Bmw nummer hos schmiedmann men detta var till m- paket som jag inte har, detta nummer finns inte heller hos misterauto eller autodoc ens på de fjädrar som ska vara till m-paket. Mvh Pelle |
|
| När jag bytte fjädrar på min 550 e60 köpte jag nya på BMW eftersom det i princip var omöjligt att hitta rätt på nätet. Och som Johan skrev så räknas rätt fjäder fram på chassinumret. | |
|
Ok tack för svar. Beställde de som var längst eftersom jag har standardchassi. Skiljde 30 mm som mest, så får vi se. No guts no glory ;-) Mvh Pelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.