|
|
|
|---|---|
|
Har hittat 2 liknande 320xd som jag funderar på: Länk Länk Verkar hyfsat utrustade; båda har sportstolar - den ena med LED och nya 190 hk, men den andra har rattvärme som vår XC70 och det är nästan ett krav numera! Köpte vår XC70 på riddermarks och är väldigt nöjda, men tänkte höra vad ni tycker om dessa 2? Mvh Robban | |
|
Spontant känns ju den som gått halva sträckan mer intressant om prisskillnaden endast är 6'. |
|
|
Ja den har ju rattvärmen också! Visst var det IF som har en försäkring som täcker motorn upp till 15.000 mil? Verkar som att det är en bra ide att byta oljan i framdiffen, växellåda och fördelningslåda vid köp? Har hittat en X1 som jag undrar om det kan vara nåt?: Länk |
|
| Tycker inte det går att jämföra F31 med gamla X1:a. F3X är en modernare bil på alla sätt och vis. | |
|
Långmilaren är ju en facelift och betydligt skojigare utseendemässigt. Sen får man ju väga det mot miltalet. Jag är för egen del inte särskilt rädd för mycket mil på kort tid eftersom det sliter väldigt lite på en bil att rulla när den väl är varm så att säga. ------- //Lövet |
|
| Stämmer med 8 år/15000 mil. Motor och elektronik. Elektroniken är en svag punkt och BMW rätt kass på att hitta fel. Grabben hade problem med en lykta på en F30 som säkert slutade på 25 - 30 k. Därför känns det skönt med en rejäl försäkring. | |
|
"betydligt skojigare utseendemässigt"? Det finns väl få facelift som varit så diskreta som F30/F31? Jag tycker skillnaderna är väldigt små. Den nya motorn har liiite skönare gång, och det är vita siffror i klimatanläggningen istf för röda. Och sedan har man Effektmätare i Idrive. Annars bara småskillnader. Många 184 hk, även reggade -15 är bara euro 5klass, så det är väl största anledningen till att välja 190 hk varianten. |
|
|
Jag hade valt -16 då det är 190 hk motorn med euro 6. Dessutom tycker jag att den röda listen är asful, Påminner om en 1985 års Peugeot 205 gti |
|
|
Tack för alla svar, var mest sugen på den med Eu6 190hk och Led från början - synd att den saknade rattvärmen, då hade den vart klockren. Finns knappast kablage redan förberett och framdraget längre på nyare Bmw? Börjar sansa mig lite nu och kollar på billigare alternativ som denna F20 120d: Länk Eventuellt även denna Audi A3: Länk |
|
| Är detta en F20?: Länk | |
| Ja | |
|
Efter att ha dammsugit forumet lite mer ingående så kändes fyrhjulsdriften inte så viktig (eller problemfri) så började titta på 120d och 118d. Fanns några halvintressanta ex men priserna kändes lite höga så jag började kika på S/V60 men där var prisläget också högt - även för långmilare. Landade på en lågmilad A3 sportback som var relativt väl omhändertagen, hade turen att få EGR bytt på garanti (17000:-!) bara några dagar efter köpet då den gick ner i effekt men utan motorlampa eller felkoder - bara blinkande glödningslampa. Vid omstart så gick bilen helt normalt, lurigt. Vill tacka alla för välbehövliga kommentarer och åsikter! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.