|
|
|
|---|---|
|
Hur fungerar däcktrycksövervakningen? Har ett sommardäck som läcker lite luft. Får pumpa varannan vecka. Tror mig ha lyckats lokalisera felet till en tidigare lagning men är inte helt säker. Däcken är fortfarande bra så vill ha kvar dom minst en sommar till. Om det inte går att fixa den tidigare lagningen går det då att lägga i en slang eller kommer det bli problem med däcktrycksövervakningen? | |
|
Läckande ventil är inte helt ovanlig felkälla - så testa att byta ventilen i samband med felsökningen. Att lägga en slang i ett modernt slanglöst däck är inte att rekommendera. Hur mycket mönster är det kvar och vilken dimension och däckmärke/modell pratar vi om? Det finns rätt gott om begagnade däck på t ex. Blocket och de brukar inte kosta några större summor. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag säljer på min firma 18" däck 4st för 1800kr inklusive montering och balansering, då gäller det begagnade alltså. 19" kostar 1900kr och 17" kostar 1700kr för alla 4, vill man ha två så kostar det 1000kr. _____________________ MVH Robban www.dakis.nu |
|
|
Jag tror inte innerslangen i sig kommer orsaka några problem med däcktrycksövervakningen, däremot kan det vara oklokt av någon anledning. På en -10 så har jag för mig att däcktrycksövervakningen funkar genom att den mäter hur många varv däcket snurrar. Om däcktrycket försvinner så minskar hjulets rullomkrets mot gatan varpå bilen varnar. Har också för mig att det är ABS-sensorn som mäter det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.