AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.722

Trafikmagasinet 8 oktober

Sida 3 av 3
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
ulw:
Tråden startade inte om hästar i trafiken. Den startades om hästar i ett program som ska handla om bilar.
Jag kan hålla med dig om problemet med att köra hästtransport men jag tyckte programmet var totalt ointressant för oss som gillar bilar.
visst kan man väl ta upp hästar men halva programmet??

Automat är bekvämt
ul
94
ulw
745iA Executive -85
3,0si -75
Jag tror inte att TRAFIK-magasinet är tänkt att enbart handla om personbilar. TRAFIK-miljön består ju som bekant inte bara personbilar utan även andra typer av "fordon", såsom cyklar, hästar, lastbilar m.fl.

Personligen tycker jag att det var ett mycket bra och framför allt välbehövligt inslag. Många trafikanter fick sig nog en tankeställare, bl. a gick diskussionen hög på min arbetsplats dagen efter.

Ulf W.
mo
267
moonflower
525 TDS Touring -93
320 Cab -90
M5 -89
635 Csi -85
728i -84
ulw;
Tycker att du har rätt i en hel del av det du skriver, och jag såg inte tm i tisdags. Dock så tycker jag att tm huvudsakligen har profilerat sig som ett bilprogram, och de gånger som jag har sett det (på senare tid) har programmet innehållit väldigt mycket moppar, husvagnar, trix i trafiken mm. Visst kan de ha med sånt också, men när nu programmet bara får 30 min/vecka så kanske det inte vore helt fel att prioritera om lite?
Mer bil och mindre hästar. Tycker jag:-)!
Och namnet kan de väl behålla ändå, teknikens värld tex. handlar ju mest om bilar.....

let the Best Machine Win!
th
130
thias
323 -96 M-optik
ulw
"Man stannar helt – vilket vissa hästar reagerar negativt mot."

Och hur ska bilisten veta att just den hästen kommer att reagera negativt mot detta? alla hästar beter sig olika.
Håller med thias, hur ska man som okunnig på hästar veta att en häst blir stissig av att man stannar helt ?? Man kanske skall gå en kurs....

/Bimmerman
ul
94
ulw
745iA Executive -85
3,0si -75
Bra!
Era inlägg visar bara ytterligare hur komplext det är med hästar i trafiken.
Då det finns drygt 200 000 (oberäkneliga) hästar i landet och samtliga är potentiella trafikanter tycker jag fortfarande att problematiken kring dessa och många andra liknande frågor mycket väl kan och skall belysas i programmet.

Dessutom har var tredje svensk på ett eller annat sätt dagligen kontakt med hästar och hästsporter och därmed också hästar i trafiken.

Det blir lite väl tjatigt om man bara skall räkna rattar och mäta effekt på drivhjulen hela tiden.

Ulf W.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Fick ett autosvar från redaktionen... Tackade för mina synpunkter och skulle återkomma vid tillfälle.

/Kristian BMWCS 5062

------------------------------
Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Fick ett personligt svar....
Motorjournalen är ett bra program - dock med ett helt annat uppdrag och därför
upplägg än Trafikmagasinet.

/Kristian BMWCS 5062

Länk
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Jag har aldrig sett ett Trafikmagasin utan Perstad.
Om programmet är dåligt så titta inte!
Vi sitter väl förhoppningsvis inte och klagar på en massa bilmärken som vi inte kör heller!?
Livet är fullt av valmöjligheter... Kör BMW och strunta i dåliga TV-program.

Magnus M, BMWcs NORD 4047
325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
Länk
Nuvarande åk:Länk
Gamla bettan: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.