AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.715

Trafikmagasinet 8 oktober

Sida 2 av 3
Fsg bolagen verkar ju kunna göra sina egna tolkningar i de flesta ärenden.

Angåend IF så säljer jag hellre bilen än försäkrar hos dem. Dags för en bojkott kanske...
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
TM har tre ljuspunkter. Den ena är Staffan Borglund som faktiskt är riktigt bra om man betänker att han vänder sig till familjen Svensson och inte till tokentusiasterna. Den andra är Mikael Stierna, utlånad från Teknikens Värld som också sköter sig bra.

Den tredje (här lär jag få på moppo) är Trix i trafik som jag tycker är ganska kul. Lite barnprogramsretro från det glada sjuttiotalet faktiskt. Se det som en parodi på resten av programmet så fattar ni.

Jag trodde inte att det kunde bli sämre än Perstad, men det kunde det visst! Det är ingen dum idé med en kvinnlig programledare i ett motorprogram, men VARFÖR måste man ta nån som inte har något intressant att säga om det programmet faktiskt handlar om?

Låt någon med sakkunskap och intresse få chansen istället.Det finns duktiga kvinnliga motorjournalister, t.ex. tjejen som gör Motorjournalens engelska gästspel tillsammans med Tiff.

Motorjournalen regerar f.ö. i Tv och bäst där är utan tvekan Joppe. Karln är väl nånting mitt emellan genial och vansinnig och jag njuter av varje inslag!
Maria Mårdh
Igår var det sista gången jag tittade på TM. Det bestämde jag mig för efter att jag kollat i 10 min, och det var inget svårt beslut.

Jag och en kompis brukar träffas på torsdagar, och är vi ute någonstans kollar jag hela tiden på klockan för jag vill/kan absolut inte missa Motorjournalen som är det bästa program som sänds i tv.

Motorjournalen i morgon kl: 20.00 =)

Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Tretretti: Trix I Trafiken är det sämsta/tråkigaste inslag jag någonsin sett någonstans. Det tjeckiska barnprogrammet "Fiskespöet" är roligare, fastän det är på tjeckiska och man inte begriper ett dyft av vad de säger :DDDD
Smaken är som (_!_)
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Joppe i MJ regerar :-)

/Kristian BMWCS 5062

------------------------------
Länk
Visa användare
77
zesy
M3 Coupé -96
528i Touring -99
523i Touring -06
nofx16> Jag kan inte annat än hålla med dig...bland det sämsta jag har sett

///Henrik
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Maila dem på trafikmagasinet@svt.se. Det har jag gjort.

Kom ihåg att fem arga mail från tittarna är en folkstorm.

Kanske kan bli en artikel i AB: "Tittarna rasar mot nya Trafikmagasinet"...
Tigerr
nofx16 -- Vart hittar man det!? Kan man ladda ner från nätet llr?

Kristian Larsson -- Han inte bara regerar, han är skelögd också! ;) Nej, men jag håller med dej - Han är grümt tuff! :)

Tigerr
Pe
82
Petre
325 Xi -02
"Botten är nådd"

BMWCS # 4445
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Tigerr: finns nog inte nånstans :-/ Jag såg det i tjeckien år 1990, vill jag minnas! :D
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Tretretti// Följer ditt exempel...

/Kristian BMWCS 5062

Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Följande mailade jag till TM´s redaktion: Jag måste tyvärr säga att jag anser att Trafikmagasinet, från att ha varit ett ganska sevärt och intressant motor/konsumentprogram i dagsläget förvandlats till ren smörja.
Vem kom på idén med "Trix i Trafiken?" Barnprogram finns redan på SVT i form av Bollibomba, som dessutom roar såväl barn som vuxna på ett betydligt bättre sätt än detta vedervärdigt usla inslag.
Stundtals bedriver trafikmagasinet dessutom pinsamt dålig journalistik. Som till exempel i inslaget om besiktningen. Att nöja sig med svaret "lämna in bilen på verkstad", när man ställer frågan "Vad är det för fel på bilen när man får för höga CO-värden och vad ska man göra åt det?", kan väl programledaren knappast ha lärt sig på någon journalistskola, då till och med vi som pluggar intervjuteknik på GYMNASIENIVÅ får lära oss att ställa följdfrågor och gräva djupare. Att det går att göra bra motorprogramm, även i Public-Service TV(som är tänkt att uppfylla majoriteten av folkets önskemål), vet vi om; se bara på "Top Gear" i BBC. Se och lär av britterna, är min uppmaning till er på trafikmagasinet.
I dagsläget vet jag inte om man ska skratta eller gråta åt ert patetiska försök till motorprogram. Som tur är så finns iallafall Motorjournalen på Kanal 5, ett RIKTIGT motorprogram, som behandlar relevanta och intressanta ämnen.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Nå´n som fått svar av tm? Väntar...

/Kristian BMWCS 5062

Länk
Tigerr
*hmmm..* Jag skrev bara;

Ni é kassa!

*tihihi* Otroligt omoget, men jag kunde inte hjälpa det! :D

"..Liten Tigerr välter ofta liten tuva om och om igen.."

Tigerr
sh
820
shu!
525i -91
HAHA...

// Giv en olle! å gär`n rivar!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Tigerr: Ska det inte vara "den som bäddar välter ofta liten duva, om och om igen"?
Håller med Micke R.

Hur kan nån säga att det var bättre på Perstads tid. Perstads var en fjant, astråkig och bara intresserad av viper, viper, viper, viper i det oändliga.

Visserligen är TM ungefär lika värdelöst nu som då men Perstad var en sopa, tur att han fick kicken. Borde lagt ned hela programmet.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Värdelöst eller ej, förr om åren handlade det i alla fall om bilar....

/Kristian BMWCS 5062

Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
tagge: håller med: perstad var kass han också. Däremot saknar jag Glenning :-D.

Kristian: Instämmer.
ul
94
ulw
745iA Executive -85
3,0si -75
Detta inlägg började ju med synpunkter på hästar i trafiken.

Undertecknad har snart 50 års erfarenhet av trafik som gångtrafikant, cyklist, mopedist, motorcyklist, traktorförare, ryttare, kusk samt bilförare med och utan hästsläp.

Ibland måste/vill man rida eller köra häst på eller korsa allmän väg och då frapperas man över hur många okunniga, nonchalanta, hänsynslösa idioter det finns i trafiken.

Exempel:
Man saktar inte ner farten vid möte eller omkörning av häst.
Man stannar helt – vilket vissa hästar reagerar negativt mot.
Man tutar vid omkörning av hästtransport.
Man leker kardborre bakom hästtransporten, gasar och bromsar för att komma om.
Man kan varken accelerera, bromsa eller svänga snabbt med hästar stående i transporten vilket många inte tycks fatta. Man tutar, blinkar, väsnas och gestikulerar.

Till Jesperado:
Varken gångtrafikanter, cyklister eller mopedister betalar fordonsskatt, har Du samma attityd mot dem?
Tänk på att nästa gång är det kanske Din dotter som sitter på hästryggen.

Trafik är inta bara BMW-bilar.

Ulf W.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.