AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.709

Trafikmagasinet 8 oktober

Sida 1 av 3
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Nu har nästan halva programmet handlat om hästar...
De har verkligen tappat stinget sen Perstad. Kanske inte var världens bästa då heller men bättre iallafall.

Automat är bekvämt
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Dom tycks ju dessutom tro att jag ska visa någon sorts företräde mot hästar på vägarna. Den dagen jag ser en häst med skattelapp på röven så jag vet att det är betalt vägtrafikskatt för den så ska jag fundera på det...

Jeppe
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
"Jag skulle över en 70-väg o då gjorde jag stopptecken åt en LÅNGTRADARE men han bara vinkade..."

Hur i helvete trodde hon att det skulle sluta? Får man verkligen vara så jävla dum i huvudet eller?
Blir så förbannat trött på små blonda "obildade" brudar som tror sig veta allt här i världen.

Ska hon nu över sin jävla väg kan hon väl vänta tills det kommer en moped att "vinka" till o inte en långtradare...

Utöver det håller jag med dig styrman1, programmet har verkligen blivit sämre. Tacka vettja motorjournalen...
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Länk

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
skäms för mitt dåligt formulerade inlägg ovan...så det ursäktar jag mig ännu en gång för. :(
Maria Mårdh
Förut när Perstad var programledare, var jag den förste som satte mig i soffan för att med spänning se fram emot vad som skulle visas i programmet, men vad har hänt sen han försvann från rutan ?

Det har blivit innehållslöst och tråkigt tycker jag iaf. Inget roligt och intressant att se fram emot längre ...

Länk
Jag missade inte heller ett avsnitt av Trafikmagasinet tidigare (okay, kanske några), men tiden efter Perstad är det ju inget annat än motorcyklar och isofix-fästen, någon gång ibland testar dom en bil men då är det någon tråkig japanare... kanske något överdrivet, men ändå ;-)

/Erik
Visa användare
77
zesy
M3 Coupé -96
528i Touring -99
523i Touring -06
Jo tack, jag såg också dagens avsnitt...totalt värdelöst,dom visar några jädra hästkrakar istället för ett par riktiga bilar med lite fler hästar i så det rör på sig :(
Det var så man trodde man kollade på lilla sportspegeln lr nåt i den stilen...:(

///Henrik
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Mot hästdjävlar är man totalt rättslös. Tänk dig att du smyger förbi en häst som av nån anledning blir rädd och skadar din bil så har häst ägarn rätt att ta av din trafik försäkring om hästen blir lite skadad, du får bara ut på din ev helförsäkring. Häst ägarn kan ju säga att du tutade eller nåt.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Husse, jag tror inte att hästägaren behöver säga det ens!
Det räcker att hästen blev rädd - då är du vållande!

Mvh
betriebsanleitung1
Den nya programledaren är en mupp
Lite OT kanske men.....
Har en polare som var ute o fes runt i 50km/h när det plötsligt kommer en hund och springer rakt in i sidan på bilen för att ägaren inte hade den kopplad. Det blir en kraftig bula som resultat...gissa vem som fick betala självrisken, jo polaren. Man skall tydligen försöka gå upp i rök ibland för att klara sej undan vissa saker.

/Bimmerman
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
TM har ju spårat ur totalt!
Värst är ju ändå den där muppen i slutet av programmet, trix i trafiken eller vad det är !!! Blir lika förbannad varje gång jag ser han! Tror de att TF är barn program eller!!!

Mvh Abbe
Länk
Mi
542
Micke R
328i -98
Enl. min uppfattning har TM ALDRIG varit bra. Glenning kom med en och annan skön grej men med undantag för det, ÄR (och framförallt) HAR TM alltid varit totalkass.
Om något hänt sedan Perstad försvann så är det en liten, liten förbättring.

Programmet är inte längre riktigt lika tokfanatiskt präglat av säkerhetsmani och trygghetsfetischism. Det är dock fortfarande en totalkatastrof.

Det enda motorprogram som i Sverige duger något till är Motorjournalen.

Mvh / Micke R

Anekdot

Glenning (för några år sedan): - "Jag har äntligen övertalat min 82 år gamla far att sluta köra bil!"

Glenning (två månader senare när han blivit av med körkortet): - "Jag är så glad att min gamla far ställt upp och lovat köra mig!"
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Bimmerman: min far råkade ut för samma sak och hundägaren fick stå för allt! Det är hundägaren som borde ansvara för de skador hunden gör!

Jag stängde av igår när jag såg hur mycket snack det var om hästar...vad var det frågan om?

Mvh

/NP
Håller med TM var ett riktigt bottennapp igår, Hästfestival och test av Sur S40 och SUR Corolla.

/Simon
Jag har alltid fått lära mig att djurägare har strikt ansvar, dvs har en häst sluppit lös och orsakar en olycka så är det ägaren som är ansvarig.
NP o PB
Ni skall veta hur många samtal hit o dit det var i det här ärendet men f-bolaget vägrade ge sej. Tycker att hundägaren kunde vara schysst och betalat självrisken, men han hade f-bolaget på sin sida så han vägrade.
Skall kolla vilket bolag det var.

/Bimmerman
Mi
542
Micke R
328i -98
- PB:
Jag vet att hundägare har strikt ansvar. Hur det är med hästar vet jag inte?

- NP. Din kompis borde inte behövet betala....
Strikt ansvar innebär att oavsett vad en hundägare vidtar för säkerhetsåtgärder så är han ansvarig för vad hunden ställer till med.
Extremt exempel: Om en hundägare håller sin hund drogad, tjudrad med en ankarkätting och samtidigt inlåst i en bur i kombin på bilen men då de passerar flygplatsen lyckas hunden komma lös på något mirakulöst sätt och sätter av mot startbanan. Trots att hundägaren då kliver ur bilen med en smattrande AK4 för att "hejda" hunden innan den når startbanan men inte lyckas är ägaren ändå ansvarig för vad den ställer till med, ex.vis en flygkrasch. (Hoppas ingen pilot väjer för en jycke)
D.v.s. att det spelar ingen roll hur ambitiös en hundägare är i sina försök att kontrollera sin hund - han är ALLTID ansvarig för vad hunden ställer till med.
I de allra flesta andra fall brukar man bedöma om den ansvarige är försumlig (culpös), men inte när det gäller hundar.

Mvh / Micke R
Det var IF (självklart).
Hört så mycket skit om IF nu att jag ALDRIG kommer att använda dom.

/Bimmerman
Tigerr
Trix i trafik: En vuxen (dock antagligen senil) man står vid ett bord med några leksaksbilar i trä. Bilarna står på en målad väg, och är sammankopplade med ett snöre. På bordet finns också en modell av ett rödljus. När det "blir grönt", så drar mannen i ett snöre. En rad av bilarna "kör iväg". När det blir grönt nästa gång så "kör" den andra raden med bilar iväg (men här är det bara den sista bilen som är ordentligt fastsatt i snöret, så bilarna hamnar huller om buller på bordet).
"Såhär tokigt kan det bli om man är ytanför norden och kör bil"
är "programmledarens" väldigt fyndiga (ironi) komentar till det hela.. *ha ha ha..* Den människan ÄR galen!
Vad skulle det vara bra för? var det nån sorts uppmaning till att alla i hela världen kör som idioter, förutom då "nordbor"? Näej, TM har jag egentligen slutat att titta på för läääängesen!

Tigerr
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.