|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en 320i -01 där larmet går igång kort efter att jag har låst den med centrallåset. det som händer är att jag låser bilen med centrallåset och sen tar det lite olika lång tid innan larmet börjar tjuta, men runt 5-10min som högst, då måste jag låsa upp bilen och om jag låser bilen igen med centrallåset så händer samma princip igen. en kollega till mig säger att det måste vara batteriet till larmtutan som blivit dåligt och behöver bytas, men jag hittar ingen info överhuvudtaget om var detta batteriet skulle befinna sig eller var man kan byta ut det. Någon som har en ide på var jag ska leta alternativt vad som kan vara det verkliga felet? | |
|
Inte helt ovanligt att switchen till huven glappar. Prova att dra ur sladden till den. Då tror bilen att huven är stängd. Annars kan man kolla med Inpa (Länk så kan man kolla vad som bilen tror är öppet. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Kan mycket möjligt va brytaren mellan motorhuven å chassi hade samma fel själv att bilen kunde börja tjuta när som helst, i mitt fall så löste sig med lite elspray på brytaren, har aldrig haft problem med tjutande alarm efter. | |
|
Uppdatering! jag kopplade ur brytaren under motorhuven och sen dess har det inte uppstått några problem så jag antar att det måste vara anledningen till att larmet aktiverades självmant. Tack så mycket för hjälpen! |
|
|
Härligt, kul när det löser sig! Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.