|
|
|
|---|---|
|
Vad är det för fel?? När jag har full tank visar mätaren som den ska på 60 liter (full tank). Sedan sjunker den för "sakta" allt eftersom tanken töms och vid tom tank har den bara hunnit ner till ca 35 liter. Varningslampan funkar som den ska och börjar lysa när det är några få liter kvar. Mätaren visar stadigt hela tiden, inget svajande osv. /Hans | |
|
Prova att söka bland tidigare inlägg... detta är vanligt på E30:n... Antar att det är den som strular ;-) /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
|
Jo, visst är det e30'n som spökar :-) Jag har sökt på forumet och hittat en hel del bränslemätarproblem men inget som beter sig lika som mitt. /Hans |
|
|
Ok. Prova att lossa kontakten till givaren som sitter ovanpå tanken, åtkomlig under baksätet. Putsa av kontakten och spruta på WD-40 eller liknande. Hjälpte för mig, jag hade exakt samma symptom som dig... Hjälper inte det kan man göra samma procedur på instrumentet, kan ochså hjälpa. /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.