|
|
|
|---|---|
|
Hej, Sedan några veckor tillbaka har förarsätets stolsvärme börjat med ovanan att automagiskt stänga av sig själv efter några minuter - oberoende av vilken styrka den står på. Värmen funkar dock under dessa minuter (känns lika varmt oberoende av styrka dock). Efter lite googlande hittade jag några som haft samma problem med F30/F31 och bytt värmemodulen/lådan som sitter under sätet. Så jag köpte en på skroten och bytte, men tyvärr samma problem. Har också skiftat mot den som sitter på passagerarsätet (och som funkar) men problemet finns kvar på förarsätet ändå. Således inte den modulen. Några andra tankar innan BMW får sätta klorna i den? | |
|
LÅter ju som om något överhettningsskydd tjuvutlöser men var det kan sitta vet jag inte. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Hej! Jag har samma problem,hittade du nån lösning på detta //Pontan |
|
|
Hej Pontan, Jag felsökte bilen med Carly-appen och fick, om jag minns rätt, ett felmeddelande på ett brott i värmedynan i sitsen som gjorde att någon tempsensor slog ut efter ett tag. BMW felsökte igen, men fick aldrig felmeddelande när de felsökte bilen inomhus (i värme). Jag hade ju dock fått felmeddelande själv så jag bokade in byte av värmeslingorna ändå. Väl på bytesdagen fick de fram samma meddelande som jag, så de utförde bytet och sedan dess har det varit frid och fröjd. Jag kommer inte ihåg exakta pengar, men har för mig att jag landade på strax under 6k, typ 5700 eller nåt sånt. |
|
|
Hej! Jo det känns ju som troligt fel även för mig. Kanske kanske nåt man skulle kunna byta själv, Men det ska väl kodas in efter konstens alla regler😏 Får nog be verkstan kolla först. Tack för ett bra svar🙌 |
|
| Bytte själv på en Saab en gång, det var ganska lätt på den, öppnade klädseln i bakkant av stolen(clips), drog ut mattan in med den nya och ihop med kontakten, klart. Sannolikt betydligt krångligare idag! Mvh | |
| Jag vet att det finns lite online som beskriver hur man byter själv - hittade någon video där man bytte på en i3a, vill jag minnas. Men jag tyckte det fanns lite väl stor risk att det blev skador på klädsel etc. så jag ville gärna ha "ryggen fri" och låta BMW göra det. | |
|
Det lite märkliga är att det fungerar bra emellanåt,slår inte av sig alltså. Tycker väl som du att det är lika varmt oavsett läge dock🤔 Får väl vänta tills problemet är permanent innan felsök. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.