|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett drygt fel som kommer och går. Fjärrkontrollen till centrallåset funkar endast ibland, i samband med att den slutar funka så funkar blinkers annorlunda dvs blinkar 1 gång istället för 3? Bilen var inlämnad på verkstad för ca 2 år sedan och byte då kabelstammar i baklucka. Antennförstärkaren hade jag isär nyligen och konstaterade att den var något ärgad i anslutning för antenn, fixade ytorna och plockade ihop och vips funkar det ett par timmar och sen inte alls. Någon som har något förslag? BMW 525d -08 | |
|
Hej Tror jag har fått samma fel på min E61 520d -08. Började med att jag åkte in till stan när det regnade, parkerade och låste bilen med fjärrkontrollen. När jag kom tillbaka så gick den inte längre att öppna så jag fick använda nyckeln i dörren och så klart tjuter larmet varje gång tills jag hinner få i nyckeln i ratten. Samtidigt märkte jag att färddatorn och allt annat har ändrats till tyska, förprogrammerade radiokanaler försvann och blinkers blinkar bara 1 gång istället för 3 vid lätt tryck. Tänkte prova idag att se om modulen för fjärrlås under spoilern har fått in vatten. Annars uppskattar jag också om någon vet vad det kan bero på? värt att notera att ingen av fjärrkontrollerna funkar överhuvudtaget. |
|
|
Låter som problem med bilens batteri? /M Mina bilar: Länk |
|
|
Problemet löst. Var antennmottagaren i mitt fall, trodde dock inte att den skulle göra skillnad då den gamla såg fin ut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.