|
|
|
|---|---|
| Jag har en G30 M-paket med 18 tums fälgar. Nu när sommaren närmar sig vill jag köpa nya hjul. Vad tycker ni ska jag köpa 19 eller 20 tums fälgar? Utseendemässigt vet jag att 20 tum ser riktigt bra ut men frågan är hur komforten blir. Tack för era svar. | |
| Har kört mycket med båda varianterna. Ingen skillnad i komfort för min del, eller passageraren. Jag hade gått på 20" bara för att. | |
| Kör på 20 om du gillar utseendet. Jag upplever komforten som bra inkl. m-sportfjädrar, men allt är ju personligt. | |
| Har 664 19” på min rft både vinter o sommar, fick låna en med 17” non rft hanook, väldigt stor skillnad i komfort och ljudnivå. Skillnad mellan 18-19-20 vet ej, men mellan 19 pch 17 är det stor skillnad tycker jag. | |
|
Håll dej till icke RTF till att börja med, om du inte är väldigt ängslig för att bli stående efter vägen vart 5 år. ;-) Har samma spörsmål som dej för övrigt, men beslutat mej för att 19" får räcka i storlek. Förutom fjädringen i sig tar ju däcken en hel del buller också, framför allt grov asfalt som är så populärt i sverige, Tunnare däck medför ju också att det är lättare att skrapa fälgen mot kanter et.c. Kom ihåg att G30 har annan mindre bult diameter, så inga fälgar från F10 eller andra äldre BMW passar. |
|
|
Har bara rtf för att de följde med fälgarna, typ gummit på köpet med att köpa färdigt paket jämfört med att köpa bara fälgarna, så kändes som att det är bara att ta rtf. Kändes lite onödigt dyrt att köpa nytt gummi direkt, vet ej hur lätt det är att sälja gummit begagnat om man hade bytt däcken direkt när bilen var ny. Vad blir det för modell på fälgarna? Pris? Köps hos åf? |
|
|
Nic112 - jag har inte bestämt än om det blir 19 eller 20. Ville få lite input från er på forumet som kör med 19 och 20 innan jag köper. Funderar på Vossen VH-3, DOUBLE TINTED GLOSS BLACK. |
|
|
Ni som kör G30/G31 med 20 tums hjul, hur upplever ni komforten i era bilar? |
|
|
R@S: Vilken motor har du? Har du M-performance-bromsarna? Dom med blå broms-ok som kräver minst 18" fälgar? Om ja, hur ser dina fälgar (framhjulen) ut på insidan? Repade? |
|
|
Jag siktar i nuläget på BBS SX 19" men det blir först nästa säsong, då däcken ändå är slut på nuvarande fälgar. Undrar hur mycket man skulle kunna få för dom (662M) på begagnat-marknaden...? Eller passar dom på F20 tro? |
|
|
@Onelife på min bil är 2L, 252hk, dvs 530i och har M-performance-bromsarna. På bilen sitter 663 style fälgar med vinterdäck, 18 tum. Dessa hjul monterades på bilen vid leveransen, så jag har inte tittat på insidan av framhjulen. Mina hjul 662M är till salu, då jag har beställt 20 tums hjul. Här hittar du annonsen: Länk |
|
|
Ganska stor skillnad på 19" och 20” enligt min mening. Framförallt märker man skillnad om man kör över skarpa kanter där det kan stöta till ganska rejält i bilen med 20”. Jag har DDC (dynamiska dämpare) på min kärra. Men utifrån ett utseendeperspektiv så är det ju ett ganska enkelt val 😊 Se bara till att du skaffar däck med bra rim protection. |
|
| M343,ALLA dar i veckan.! | |
| Göran69 - M343 passar inte på en g30. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.