|
|
|
|---|---|
| har en bmw 528 touring 97a med luftfjädring bak , jag har haft problem med den hela tiden då att lampan lyser inne på instrumenteringne och så har den inte pumpat upp den så högt som den ska , men nu har det blvit värre så jag tog bort den och tänkte om det går att se hur mycket den ger i tryck , men är det någon som vet vad en sådan pump ska trycka i kg , och det går två luft slangar en blå och en röd är det en till varje sida eller är det en som fyller på och en som tömmer , tanken va om jag kan koppla på en ventil så att jag kan trycka upp den bara för att det är snart besiktningtid för den då , är det någon som har någon bra lösning på detta | |
| finns det ingen som vet hur många bar kompressorn ska ge , eller om man kan koppla förbi kompressorn och pumpa upp den manuelt , jag har ingen dragkrok på den så det behövs ju inte för den saken skull tackar för alla svar . | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kolla så att inte kablarna till nivågivarna bak är skavda . Standardfel på E39 när det krånglar. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| kompressorn går men den verkar inte ge någon lult då den inte kommer upp så mycket , och hur många bar ska det vara på den . | |
|
Tror att luftfjädringens kompressor maxtryck: 15 +/- 0,7 bar. Normalt arbetstryck: 11,8 +0,8/-1,5 bar. Minsta kompressortryck: 9.0 bar. Data enligt sid 19 bifogad länk/pdf. Läs av felkoder, det är mycket som kan gå sönder tex, nivågivare, ventiler eller styrmodul. Länk /Magnus |
|
| har nu kollat vad den trycker, jag provade direkt efter kompressorn alltså innan tryckvakterna och då ger den inte mer än 2,5kg per kvadratcentimeter , det är en klocka som är till hijackers ven visar i psi med och den va ungefär 35 psi , det verkar bra lite eller . | |
| 35 psi motsvarar ca 2,41 bar (konvertera.nu) så det är lågt tryck från luftkompressorn. | |
|
med andra ord så borde det fungera att beställa ett renoveringkit till kompressorn då . |
|
| nu har jag kört i 5kg per kvadratcentimeter , kopplade på en t-koppling och pumpar upp den med däckspåfyllaren och det verkar fungera gör bra ska låta det va så i ett par dagar så får jag se om det läcker , om det verkar hålla trycket så beställer jag ett ett renoveringskit till kompressorn , är det någon som vet var man kan köpa det . | |
| nu har luftfjäderkudden höger bak gått läck det bara small till och all luft pös ut , är det någon som vet var man köper dessa billigast någonstans . | |
|
Sök på mina inlägg. Jag har en ganska stor utläggning om detta ämne. Nyss bytt. |
|
| hittade dessa Länk , de va bra pris , dom är ju inte original men det ska väl funka eller. | |
|
Jag och några till köpte från Aerosus. Snabba billiga och än så länge inga problem. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.