|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag håller på och renoverar en gammal släpvagn och tänkte montera en 13 polig kontakt på den då det redan sitter en på bilen. tanken är att montera arbetsbelysning, helst via dimbakljusen så man kan tända och släcka via knappen i bilen. Dock hittar jag ingen bra info vilken säkring det är så jag vet inte riktigt om säkringen kommer hålla för mina lampor. försökte även mäta strömmen när jag stod utan släp men det funkade inte alls, fick bara 12v på den som ska ge konstant ström. känner bilen av på något sätt om ett släp är kopplat till den och i så fall vad/var? | |
|
Här har du kopplingsschema om du inte redan har hittat ett. Länk Koppla på dimbakljuset är smart för då har du inbyggd strömbrytare också! Jag skulle inte belasta mer än motsvarande två dimbakljus, dvs 42W. Det är tunna kablar! Men det bör räcka för LED-belysning. Själv kör jag innerbelysningen i hästtransporten på uttaget för ständig ström med avslagen tändning och har separata strömbrytare. Dagens elddosor går inte att mäta med 12V mulitimeter som man gjorde förr. Jag har precis monterat ett original el-drag på min bil och det var några tåtar att hålla reda på;) |
|
|
Tack tack :) Jag kanske får sätta arbetsbelysningen på den konstanta med ett relä till dimljuset om det inte orkar med. Måste man ha något motstånd om man kör bara led lampor på släpet eller är det bara köra på? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.