|
|
|
|---|---|
|
Hej, har funderingar på vilken lampa man ska ha? något lätt sätt att veta? min är ju i skarven för LCI. Antar att man byter genom att ta bort innerskärmen. Så därav vill jag beställa lampan först. Mvh Fredrik | |
| Har förresten adaptiva strålkastare om det gör någon skillnad på hur man byter lampan ?? | |
|
Kolla på Realoem vad din lampa heter. Detta är lampan som sitter på äldre bilar med xenon, även adaptiva. Lighting unit, light rings 63117161444 Är det den går det att köpa lösa lampor, är en 10 w halogenlampa som kostar några tior, men det är lite pilrande att byta den, lampan går inte ut genom reflektorn, och hållaren är smält fast, så man får bryta eller smälta loss den. Tror jag läste att en komplett lampa kostar 500:- på BMW, och finns nog bara att köpa där. |
|
|
Tack för tipset.. Ska tydligen sitta H8 på min ?? Fått lite olika bud .. Också hört att det skiljer om det är ZKW eller Valeo Men sista budet var att det kvittar då det är H8.. Lite förvirrad Mvh |
|
| Enligt RealOem är det också H8 som det är då det är adaptiva Xenon-lysen | |
|
Då låter det ganska säkert att du har H8an, och inte den äldre lampan. Det är inte många skruvar för att ta bort innerskärmen, 8 och 10 mm skalle på skruvarna. Skärmen är delad, då det är bara främre halvan som ska bort. Det är typ 5 skruv i hjulhuset, och 5 fram/under mot stötfångaren. |
|
|
Ja det stämde, Jag tog för givet att jag var tvungen att ta bort innerskärmen så tittade inte ens först 🙈.. Det satt en större rund lucka som bara vara att vrida bort i motorrummet och ja det sitter H8. ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.