|
|
|
|---|---|
|
Den i Göteborg av kunderna mycket uppskattade Wölkes auktoriserade BMW verkstad som köptes av bilia för ett par år sedan upphör. Bilia har beslutat att verkstaden skall läggas ner. Väldigt trist, då det var en väldigt bra verkstad med en kompetent och personlig service. Många med mig valde Wölkes pga att bilen, bland annat, inte kom tillbaka med nya fel efter reparationer, vilket ofta skedde på BMW i Mölndal. Dessutom fanns det en flexibilitet man sällan upplevde på den stora verkstaden. Men för bilia är väl inte kundnöjdhet prioritet nr 1 utan endast att plocka kunden på så mycket pengar som möjligt. Förbannat trist. | |
|
Röv! Har uteslutande lämnat in mina bilar där sedan 2012. Grym service och bra priser (till dess att Bajs-Bilia köpte upp stället...). |
|
| När köpte Bilia stället? | |
| Bilia köpte stället för ca 2 år sedan när Berndt Wölke gick i pension. Men Wölkes var väl en nagel i ögat på BMW i Mölndal, när kunder kunde välja en annan verkstad när de blev nonchalant och okunnigt bemötta... | |
|
Har sökt lite på nätet, men inte sett mer än detta inlägg om detta! Vet att tex Bilia Group i Haninge ska läggas ner, men att även denna verkstad läggs ner är skrämmande!! Vad är på på gång? |
|
|
Bilia ser väl endast allting som olika byggklossar som man byter ut mot varandra utan att det medför några konsekvenser. Mer än att de hoppas på att tjäna mer pengar när alla kunder skall tvingas att lämna sin bil på BMW i Mölndal. Upplevd kompetens av verkstaden hos kunderna bryr man sig inte om. Dessutom kan det vara en fördel att ha verkstäder med lite olika kundapproach. De som skiter i vad som gjorts på bilen och vad det kostar och de som bryr sig. Jag vet redan idag flera som åker till Trollhättan för att lämna in sin bil, bara för att de upplever att det är så mycket bättre där än i Mölndal. |
|
|
Lämnade nyss min e91 för ett garanti jobb på Mechanum. När jag lämnade bilen fanns ytterligare en action i datorn ny hardyskiva som också gick på garantin fick då en fri lånebil. Gjorde samtidigt en visual inspection då bilen varnade för detta i displayen. blev uppringt flera gångar av service teknikern rakt igenom grym service. Enda problem var när jag sedan skulle hämta bilen som står på min fru ville dem inte lämna ut bilen igen:-) Annars finns ju Schmiedmann samt Bo&Jimmy att tillgå men synd om Wölkes försvinner lämnat mina bilar där många gångar |
|
|
Om det är lite mer komplicerade elektronikfel upplevde jag att Wölkes hade mer koll än BoJimmy och schmiedmann. Är det en vanlig service funkar nog BoJimmy och Schmiedmann utmärkt. Vet du om mechanum hade tillgång till den digitala serviceboken? |
|
| Mechanum i Mölndal är auktoriserade och har full tillgång till elektronisk servicebok etc. Precis som att lämna den på BMW Mölndal vad gäller garantier och liknande. | |
|
Tråkigt! Försök att få koll på var mekanikerna tar vägen. Nästan samma sak som hänt med Novation här i Uppsala sedan Bavaria och sist "Hedning bil" tog över. Typ alla duktiga mekaniker har slutat. Som tur har jag kontakt till ett par av dem i alla fall. vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
| Otroligt hur Sverige förfaller på alla olika plan, jag känner en hel del duktiga mekaniker som tröttnat, framförallt på dåliga arbetsgivare och orimliga arbetsvillkor som gjort de jobbar med annat idag, trist..... | |
| Tre man gick till Kungsbacka och tre gick till Mölndal. Blandat plåtslagare, administratörer och mekaniker. Resten spreds för vinden. | |
|
Såhär ser tyvärr företagsvärlden ut idag. Dom större aktörerna på varje marknad köper upp allting som går bra. Dom mindre och svagare måste sen klappa igen. Man lovar/skriver in i kontraktet att man inte ska röra nuvarande verksamhet eftersom den är så framgångsrik, och att det ofta är en stor önskan ifrån nuvarande ägare då det ofta handlar om familjeföretag i grund och botten. Sen låter man det vara ett tag, för att sen hänvisa till att "rådande marknadsförutsättningar" har ändrats. Klassiskt. Bilia är rakt över en urusel ägare sett till kunder/bilägare då det ända man bryr sig om är att ge bra avkastning till aktieägarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.