|
|
|
|---|---|
|
Letar efter en bra felkodsläsare till äldre modeller med rund obd i motorrummet. Bilen är en 199610 Z3. Någon med förslag | |
|
Hej, På min förra 750 -95 använde jag en ren OBDII-läsare plus BMW scanner via det 20-poliga. Fungerade ok. Är det någon särskild diagnos, som du är ute efter? (Tips: dubbelposta inte... ;) ) /Lennart |
|
|
Det fungerar med Inpa och BMW scanner men då Z3 i grunden är en e36 så begränsas det till DME, ABS, SRS, EWS, EGS. Övriga moduler kräver ett sk ADS interface. Jag tror möjligen att Inpa kan vara bättre i detta fall då även livedata på motorn går att få fram. Dock beror det ju på vilket typ av fel man har. Exempelvis vid fel på SRS så är ju BMW scanner väldigt behändig. Jag har båda verktygen och har haft stor nytta av dem på mina e39:or och e46:a. Finns här bl.a (jäv) Länk Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Hej och tack för förslag, har testat en Icarsoft 11 men funkade inte att släcka srs å servicelampa, har nu beställt en iCarsoft i910-II adapter för å se om den är bättre än min tidigare adapter. | |
|
Du kommer komma åt SRS med iCarsoft i910-II, men jag skulle bli förvånad om du kan nollställa service då man måste komma åt IKE (Instrumentklustret) för detta. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Serviceåterställningen kan lösas enkelt med en resistor (för säkerhets skull) mellan två poler, minns just nu inte vilka men kan lätt ta reda på om så önskas, i det 20-poliga uttaget. Eller köpa en sådan här, om man vill vara lite bekväm: Länk /Lennart |
|
| Jag ska returnera icarsoften och ser vad jag ska göra, har den runda adaptern med återställning för olja och service men det vill inte funka så jag funderar på en PC baserad lösning alternativt bmw verkstaden. | |
|
Metoden att nollställa serviceindikatorn finns närmare än jag mindes: Länk Om inte din inköpta (?) återställare eller länkens metod fungerar, har du/bilen ett något besvärligare problem. Kan kanske förklara varför iCarsoft 11 inte fungerar. /Lennart |
|
|
Hej, lite nyfiken hur det har gått med detta? Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Hej, det gick enkelt att släcka SRS lampan med BMW scannern, har inte hunnit laborera mer än så hitintills, men det kommer:) Tack för alla förslag och idéer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.