AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.830

ICA försäkring

BM
338
BMWE21323
X1 28i xDrive N52B30

@x1xdrive28i på Instagram.
Nån som haft bilen försäkrad via ICA och har några erfarenheter av hur skaderegleringen fungerat? Ser att de dyker upp på compricer när man gör en jämförelse med ett rätt så vettigt pris. Pratar man med de som jobbar på compricer så hävdar de att ICA får bättre i undersökningar hos kunder än vad Dina försäkringar får (som jag har idag)

Skit i Compricer, du får bättre pris om du frågar respektive bolag direkt
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Jag har haft bilar försäkrade via ICA då jag jobbar inom koncernen och har rabatt, har däremot aldrig behövs nyttja försäkringen. Har för mig att ICA försäkrar via ett annat bolag, om det var IF kanske... Det var så förut men de kanske har frångått det.
BM
338
BMWE21323
X1 28i xDrive N52B30

@x1xdrive28i på Instagram.
Nog vet jag hur jag ska hitta billigast försäkringar, compricer använder jag bara för att få en uppfattning om det kommit upp nya aktörer man ska ta med i beräkningen. Som jag har förstått det försäkrar inte ICA genom nåt annat försäkringsbolag längre? Jaja, jag får klura på mitt val.

Börjar vara less på att premien höjs för varje år, för en bil som förvaras i larmat villagarage i lugnt bostadsområde. Man önskar att försäkringsbolagen kunde göra en mer individuell bedömning av de förutsättningar som föreligger.

Men man får väl sin beskärda del av höjningar baserat på airbags/rattstölder, nerbrunna bilar osv från städer söderut...
Compricer blev ”snea” på mig när jag bad de om hjälp o meddelade att jag fick lägre premie när jag ringde o frågade själv hos det bolag de hade angivit som billigast.
Personen i telefon tyckte jag var gniden? Jag tycker mer att deras provision skulle betalas av försäkringsgivaren...
Tröttsamt med dessa ”mellanskär-företag” jag undviker dom så mycket det går. Naturligtvis är det ju en skön tanke att slippa göra jobbet själv men sällan värt i slutet.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det är alltid gratis ost i råttfällan... ;)

Man kan ju fråga sig: varför gör någon jobbet gratis åt dig - troligen är det så att det inte är gratis alls och i de fall det faktiskt är gratis är det du som är "produkten"...

För mig har alltid Länsförsäkringar blivit billigast när jag ringt runt och/eller kollat via nätet. Men det har inte skiljt så många kronor till de flesta andra bolagen.
Men en sak som man bör beakta är villkoren för där kan det skilja rätt mycket i både omfattning och självrisker.

Utöver det rent "pengamässiga" är det också en faktor som en del glömmer bort:
Hur är bolaget när det behövs någon skadereglering eller liknande - där har LF alltid varit seriösa, smidiga och bra att ha att göra med i vårt fall.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.