|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag och min mekaniker slut på ideér ang. att min bil skjuter fjäderbenslagringen höger bak. I skrivande stund har den ätit upp 4 fjäderbenslagringar, monterar en ny och den skjuter den så fort man kör lite snabbt i ett gupp. Båda fjädrarna bak är nya och stötdämpare är oxå nya. Någon som har samma problem? Undrar oxå vad det är för skillnad på fjäderbenslagring som passar en msport och en med originalchassi. Hittar nämligen inte några förstärkta fjäderbenslagringar till msportchassit. Att tillägga är ju oxå att jag inte bytt lagringen på vänster sida och där sitter den fast som den ska. | |
| Stötdämparen höger bak kanske inte fungerar som den skall. | |
| Det gör den, de är redan kollat. Och det sitter en exakt likadan dämpare på andra sidan som är bytt samtidigt som denna. Fjäderbenslagringen är fräsch på vänster sida men höger bytte jag och det var då detta problem uppstod | |
|
Säger bmw att det är samma fjäderbenslagringar till standard respektive m-sport chassi? Annars låter det som att en bricka är felmonterad eller saknas vid stötdämparfästet/stötdämparen så att belastningen pga det blir för koncentrerad. |
|
|
Nej. Det är en annan fjäderbenslagring till m-chassi. Dock ser de likadana ut men en är utformad för m chassi så antar att den ska vara förstärkt på något vänster, men den verkar ju inte fungera som den ska endå... Tycker endå det är konstig att en auktoriserad bmw verkstad med flera års erfarenhet inte klarar av att byta de |
|
| Om du vill ha en BMW orginal som är lite starkare/mer hård, så kan du ta den från E46 cab. Sitter även på M3/M3 CSL och Z4. Men vet inte om det löser ditt problem... är det orginal fjädring? | |
| Det är m-sport chassi. Det är originaldelar och jag har inte sänkt den mer än vad den är sänkt med m-chassi. | |
| Låter ju som att brickan som sitter under och ligger an mot lagringen är felmonterad eller liknande, såvida inte själva lagringen är behäftad med fabrikationsfel. Får du betala för detta jobb varje gång? | |
| Självklart får jag det utbytt gratis eftersom det är garanti, men nu är jag less på att de inte funkar så tänker nog försöka göra nån ful lösning själv | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.