AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.926

Punktering BMW f11 2011.

Halloj! Ett av mina bakdäck exploderade totalt när jag åkte 2+1 väg häromdagen. Riktigt läskig upplevelse. Såhär ser däcket ut.

Länk

Som ni förstår så blev en del skador på bilen. Ska kolla om det inte går att ta det på försäkringen imorgon. Men om inte det går så tänkte jag höra mig för här.

Dels fick jag ju massa varningar inne i bilen tack vare att några kontakter/kablar gick sönder. Så är på jakt efter en bra obd2 läsare man kan läsa av felkoder med. Har ni några tips på en bra prisvärd läsare till just BMW f11?

Har kikat lite på denna: Länk! Men kanske finns någon bättre ni hellre rekomenderar!

Även funderar jag på dessa kontakter? Går dem att få tag på på nätet? Bor i en liten stad o har ganska långt till närmsta BMW återförsäljare. Så vore smidigt om det gick att klicka hem dessa online istället. Bifogar bilder på de kontakter som är trasiga.

Länk

Länk

Tack på förhand!

Mvh Torgny
Za
11
Zaulan
520D -11
Köp en obd2 läsare med bluetooth för ca 500 kr, det finns billiga för ca 100kr men de är för dåliga och funkar inte med all programvara.
För Android och ios är Carly (575kr) bästa appen funkar fint med smidigt interface, carly har en egen obd2 de rekommenderar Jag kör med Deep obd2 for BMW men den kräver att man lär sig om kodning, klart mer avancerat men kraftfullt, dessutom gratis .
Tack för svar! Nu verkar det som att försäkringen kan ta skadorna som
Uppkommit lyckligtvis. Men fortfarande intresserad utav felkodslösare för
Framtida bruk o eventuellt kodning. Titta på Carly o det verkar ju helt klart lovande.
Verkar ju som man kan köpa till så man kan läsa av flera bilar med!

Du har ingen länk till den felkodslösare du använde? Kollade på carlys egna.
O även den verkade ju bra! Men man vill ju få ut så mycket som möjligt utav
Felkodslösaren! Går det o programmera in saker med den de erbjuder med?
Tänker på typ däcktrycksdensorer samt om man byter batteri o även handbromsen
Kan ju behöva programmeras vad jag förstått!

Mvh Torgny
Za
11
Zaulan
520D -11
Jag köpte denna Länk

men har märkt att den funkar inte med alla funktioner i Carly som programering men felkoder funkar bra att läsa och radera.

Men bäst är Deep obd2 for BMW.
Länk
Stort tack för alla svar! Har laddat ned apparna nu o även beställt en obd2 adapter.
Hoppas den trillar ner i brevlådan här snart. Oväntat även med spänning
resultatet utav skadebesiktningen på bilen!

Mvh Torgny
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.