|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, som rubriken lyder! En e61 523i från 06 som helt plötsligt inte ville starta en dag. Jag har haft in batteriet och kollat och det var ok så nu kliar jag mig bara i huvudet då jag inte är allt för kunnig på bilar. Det dyker upp felkoder som problem med farthållare, start assistant inakiverad och torkarna som också startar och inte går att stänga av. All el funkar radio, panel och bränslepump. Jag har kollat alla säkringar jag kan hitta och allt ser ut att vara i sin ordning. Har någon några tips på vad det kan vara? MVH Anton :) | |
|
Hur har du kollat att batteriet är OK? FAF |
|
|
Instämmer med FAF. Du skriver att batteriet är OK, men är du helt säker? De där spridda symptomen är precis de, som man man kan förvänta sig, när batteriet börjar krokna. /Lennart |
|
| Mekonomen mätte upp det. :) | |
|
Prova att googla "E61 vatten" och/eller något annat språk. Där finns det rätt mycket. Ofta(st) tycks det handla om vatten under bagagerumsgolvet, men jag har bara skummat svaren. Jag antar att e6x också har samma typ av (vattenkänslig) samlingslåda för säkringar och elektronik under huven som de flesta andra modeller. Värt att kolla, men det är alltså bara en okvalificerad gissning. Jag utgår från att Mekonomen gjorde en korrekt mätning. För säkerhets skull skulle du ju kunna ladda batteriet under några, 6 - 12, timmar. Om du märker att är det blir en förbättring då, är det byte som gäller. /Lennart |
|
|
Intressant vore också att se lite utlästa felkoder, går startmotorn när du försöker starta? Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Jo jag har läst om det också, jag har haft upp både under kupefilter och baljan men kan inte se några tecken på att vatten varit fram. Jag ska testa med ett nytt batteri så får jag se om det löser sig. Nej startmotorn visar inga tecken på liv. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.