AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.116

Permanent varning lufttryck i däck, hur få bort, kan krävande broms vara orsaken ? E

Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Åkte 40 mil igår, plötsligt började det varna för lågt lufttryck till o från stannade o kollade, men det var ok. En stund senare känner jag lätta vibrationer, stannade igen och konstaterade att bromsarna låg på vänster bak, åkte lugnare hemåt och fick konstant röd varning.
Rev bort och renoverade oket i morse, när jag startade motorn tändes varningen direkt och lyser nu hela tiden.
Nån som vet varför ?? Det är alltså figuren med ett däck och ett utropstecken i.
Det är en 325 -05, och det är inga givare i hjulen, utan det mäts väl via ABS givarna om jag fattat rätt.
Både givare o kransar är nyligen bytt.
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Ingen som har nån ide om detta ??

Hade batteriet borta en timme ikväll när jag höll på med annat på bilen, men den röda varningen ligger kvar.
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Stämmer, om du inte har TPMS-givare (och det systemet) så använder systemet signaler från ABS/DSC-givarna.

Om jag förstod dig rätt så är det bara symbolen för däcktryck (dvs ett däck med ett utropstecken i) som lyser - inga andra varningslampor lyser - eller hur?

Börja och prova att nollställa och initiera däckpunkteringvarningssystemet (se bilens instruktionsbok hur du gör).

Om inte det hjälper så är nästa steg utläsning av felkoder.
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Tack.
Smart man är, öppna instruktionsboken är ju ingen dum idé.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.