|
|
|
|---|---|
|
Vet inte om någon sätt. Tydligen börjar Förenadebil i Malmö sälja Alpina från och med maj. Länk | |
|
Jag tycker alpina inte känns lika speciella som de gjorde med sina äldre modeller. De skulle behöva ha sugmotorer och manuella lådor för att särskilja sig från M-modellerna som oftast är snyggare. Tänk om de släppte Alpina B2, byggd på M240 och sätter i en 3,5-literssexa på 350hk och manuell låda, eller en B4 med 4 literssexa, manuell låda och 400hk, diffbroms och så en specifik Alpina klädsel och använde m-sportrattarna istället för standard. Nu är ju tyvärr en Alpina som en M fast byggd på standardkarossen. Tvångsmatad 6/8:a och automatlåda med standardratten. Vilket fall bra att nån säljer de i Sverige. |
|
| Coolt ändå att det kommer tillbaks. | |
|
Vad roligt! Har blivit sugen på en Alpina efter Jannes reportage i Bayerisches Blatt... ---- BMW CS/SC #6212 |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Jarls har väl sålt nya Alpina sen stenåldern? |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Westerlund, JO, Jarls har sålt delar. Nu får vi en generalagent. Har du köpt en bil via Jarls, så har du ej fått vagnskadegaranti mm. Så det är en stor skillnad. Du kan även se skillande på Alpina hemsidan Länk |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Vi har nu lagt ut info på klubbsidan Länk |
|
Trevlig läsning, Jörgen! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Äntligen händer det som man saknat i många år i Sverige. Kom ihåg när jag köpte min fabriksnya B6 3.5 hos Förenade Bil i Solna 1989, glömmer aldrig det ögonblicket när jag stod nere i garaget och dom hade fått in ett antal i olika färger från Alpina och säljaren sa till mig, vilken färg vill du ha? Zinnoberrot självklart.....finns tyvärr inte kvar, körde den under många år i Luleå och sålde den tillbaks till Sthlm 1994, hade då gått runt 9000 mil, ett år senare blev den slaktad och stulen i Sollentuna. Enda bilden jag har dock... Länk |
|
|
Fantastiskt kul, undrar vad prisbilden kommer börja på ;-) Sjöberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.