AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.121

Drivaxel bak e90

To
45
Tommy54
320i -06
520i -93
Har en BMW 320i e90 sedan manuell tillverkad i Augusti 06 med diverse varningslampor som börjat lysa igen under färd. Bytte tidigare båda ABS-sensorer bak och schimsade ut dem och det höll i ungefär ett år. Är nu inne på att byta både höger och vänster sida av drivaxeln. När jag söker via realoem.com så visas två komponentnummer: "33217553561" "33217553562" (vänster höger). PÅ t ex autodoc.se finns flera alternativ med ytterligare referensnummer tillsammans med de angivna ovan för vissa märken. För Magneti Marelli finns två referensnummer, varav ett stämmer med realoem sökningen. Det andra verkar vara för automat. Tittar man på SKF's alternativ för aktuell bil så hittar jag inget nummer som även är kompatibelt med automat enligt realoem.

Antar att drivaxlarna skiljer mellan manuell och automat?

Tror ni det helt enkelt kan vara en miss av Autodoc att ange referensnummer för både automat och manuell på Magneti Marelli?

Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Lugn. Ska leta fram mina order från autodoc på drivaxlarna, återkommer så fort jag hittat dom.
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Tyvärr, jag fick inte fram nått vettigt svar, det var inte alls samma drivaxlar på 325an som 320.
Det var väldigt rörigt på sidan för 320, det mesta var för automat, nån var för både och.
Kontakta Autodoc via chaten el telefon om du kan engelska, då får du hjälp med del till just din bil, det har funkat för mig flera gånger när jag varit osäker på vad jag ska beställa.
To
45
Tommy54
320i -06
520i -93
Aha. Verkar vara samma typ till fyrorna 316-320 i alla fall bak. Lutar åt SKF i nuläget, då informationen som ges bäst överensstämmer.

Väldigt rörigt och ser inte ut att vara bättre strukturerat hos vissa av deras konkurrenter heller.

Får kanske göra det. Har undvikit Autodoc, pga att de verkar byta ut delar utan att fråga kunden till deras eget märke Stark. Kan ju inte klaga på deras utbud i all fall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.