|
|
|
|---|---|
|
Jag har en liten nyfiken fråga hur ni brukar göra när ni inte får bilen såld inom viss tid på Blocket? Jag antar att ni uppdaterar annonsen regelbundet men undrar också om någon märkt någon skillnad om ni tar bort den gamla annonsen och lägger upp en i princip likadan ny? Får ni isåfall större intresse då eller är det helt likvärdigt och onödigt? /Anders | |
|
Att förnya annonsen och ta bort och lägga in en ny är ju samma sak förutom att annons-id ändras i det senare fallet. Skulle säga att det inte ger någon skillnad alls för köparna. Däremot kan det ibland ge en liten effekt att byta första bild. Ögat reagerar helt enkelt på att tumnageln inte ser likadan ut. Men i slutänden är det pris i förhållande till mil som säljer bilen. ------- //Lövet |
|
|
Fundera på hur bilen presenteras! Bra marknadsföring/text/bilder kan göra stor skillnad mot dåliga dito! Sedan återstår i princip bara priset eftersom bilen är densamma... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Om jag inte får bilen såld inom en viss tid så är priset, per definition, fel, givet att man har en bra annons, dvs med utförlig info, bra bilder och en icke-aggresiv text som inte skrämmer bort seriösa spekulanter. Det jag brukar göra då är att sänka priset. Ett klassiskt misstag är att utgå från att annonspriserna definierar marknadspriset; ibland ligger helt enkelt övriga bilar också för högt i.f.t marknadspris. Finns många köpare som kollar på Blocket så är det inte en väldigt speciell/ovanlig bil så får man bilen såld om priset är rätt. | |
|
Runt en vecka brukar väl vara rimligt att sälja en bil på i mitt tycke. Jag brukar skriva annonsen som jag själv vill läsa en om jag är ute efter en bil, något som är a och o är bilder, klara och tydliga bilder är 100ggr bättre än några skitiga bilder i ett parkeringsgarage. "Galleriet" alternativet också, om det ger större spridning på annonsen vågar jag inte svara på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.