AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.707

4e gången gillt - in på verkstad för dålig rem och spännare

We
57
WeX
530dA x-drive -17
Tänkte ställa frågan om någon haft samma "tur" som jag med sin B37-motor i 116d? Min har gått cirka 8600 mil och är årsmodell 2016. Om två veckor ska jag in igen för att åtgärda en kvittrande rem som började som ett garantifel när bilen gått ca 2000 mil.
De har bytt rem 3 gånger, spännare 3 gånger, bytt remskiva och generator. Trots detta kvarstår alltså felet och nu när bilen är kall "hugger" spännaren så att det smäller i bilen. Vad är det för skit-grejer de installerar på bilarna?
Jag har filmat ljudet. I den ena filmen hör man smällarna, i den andra ser man hur spännaren wobblar (jag filmade inte när jag såg hur den smällde).

Länk
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Råkat ut för exakt samma. Skit grejor. Har bytt svängningsdämpare rem och allt annat då hade den gått tror det var 2500 mil. Sen är det bytt ingen. Och nu är skiten slut igen. Köper nog en märkesrem typ skf eller Continental och testar att byta själv. Men nu har jag fått två nya fel. Motor levererar ca 40% ac kraften och ingen motorlampa lyser samt att bakvagnen gnisslar som satan själv? Bilen har precis slagit om till 9000 mil. Sen sitter plastkppan helt löst. Meken satte dit något kladd bara när bilen nästan var ny. Jag frågesatte det och han sa då att det blir likadant direkt med nya gummibyssningar så det gjorde ingen skillnad.
We
57
WeX
530dA x-drive -17
Fick meddelande från verkstaden, nu ska de byta svängningsdämparen på min också. Luktar typfel. Plasten under bilen har även jag problem med, pga att avgassystemet hänger ner lite mer nu och vibrerar så att det dunkar i plasten vilket ger resonans i hela bilen. Detta åtgärdade jag genom att böja i plasten, får se hur länge det fungerar. Jag ska sälja skiten i alla fall så snart jag kan.

Gäller detta bara på 116d motorn?
We
57
WeX
530dA x-drive -17
Oklart, har inte hört om det på så många håll.

20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Min är helt slut igen. Remspännaren fladdrar som en lärkvinge.
Vet inte om jag ska modda den eller köpa en annan än Bmw original då den uppenbarligen endast håller typ 1500mil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.