|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Jag är spekulant på en 130i med N52-motor där följande felkod upptäcktes vid besiktning: P0012 insugskamaxellägestiming (A) för sen (bank 1) Enligt säljaren går bilen som den ska. Han har sagt att han ska åtgärda felet och återkomma. Om man släcker felkoden, hur lång tid tar det innan den dyker upp igen? Är lite rädd att säljaren istället för att fixa felet bara släcker felkoden innan jag kommer och kollar på bilen. Jag tänker ta med min felkodsläsare och kolla av felkoderna om jag bestämmer mig för att åka dit (70 mil bort), men hur säker kan jag vara på att felkoden dyker upp på en gång efter släckning och inte efter några dagar efter eventuellt köp? Vet naturligtvis att jag aldrig kan vara helt säker, men tänker om någon har erfarenhet. Mvh Fredrik Mark | |
|
Hej, Du gör rätt i att vara misstänksam. Att rätta till timingen tycks inte vara ett jobb för vem som helst, så om/när säljaren rapporterar "klart", tycker jag att du skall be hen att mejla en kopia av fakturan, i vilken utförarens kontaktuppgifter skall anges. Sedan är det upp till dig att kolla och känna efter. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.