|
|
|
|---|---|
|
Hej, kom ut till bilen igår och upptäckte att någon har slangat bensin... Tanklocket var borta, men trädgårdsslangen hängde kvar.. Det var inte helt enkelt att dra ut den så det lilla locket ner till tanken låser fast slangen, så tror inte de fick med sig så mycket ändå. Nu till frågan: Finns det låsbara tanklock till e61 -07? Har letat runt men hittar inga lock som är låsbara.. Har provat Biltemas universallock som tyvärr inte passade.. | |
|
Hej och välkommen! Har inget svar på din fråga, men jag skulle egentligen vilja avråda från låsbart, för det kan trigga tjuven att vålda sönder mer. Jag har själv råkat ut för precis samma grej som du. I princip är luckan på min bil låsbar, men antingen är något inte riktigt i form där eller så är låset avsiktligt lite svagt, för annars hade tjuven säkert brutit upp luckan (som han /de gjort på vår andra bil) med större skada som följd. Nu räckte det med ett lagom tryck för att öppna luckan, och det var jag tacksam för. Men slangen satt kvar, precis som för dig, bara kapad strax utanför för att kunna fortsätta någon annanstans med resten. Nere framför inloppet till tanken sitter det f ö också en "flärp", som fungerar som skvalpskydd och/eller slangningsskydd. Dessutom: kommer de inte in via påfyllningen, gör de kanske som vid den första gången de stal bensin av mig, slår hål i tanken (som var full...). /Lennart |
|
|
Okay, tack för svar. Ja ska fundera lite. Har fått tips om ett tanklock med lås: Länk /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.