|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har råkat sladda in i en trottoarkant med höger bakhjul vilket har medfört att bärarmen höger bak blivit sned. Ringde BMW och fick höra att de vill ha 28 000kr för en bärarm och på bildelsbasen och Laga finns ingen till salu. Har för mig att bakvagnen är samma på Z3 Coupe som E30 eller var det E36? Någon som kan bekräfta detta och vet om jag kan köpa en bärarm från någon av dessa modeller? Mycket tacksam för svar! /Mathias | |
|
Länk Är det rätt bild? |
|
|
Stämmer bra! Nr 7 med part number: 33321094762 |
|
|
Jag Googlade numret. Fick upp följande sida Länk Som du ser finns det en tabell var i vilka bilar denna komponent används, tyvärr endast på Z3'or |
|
|
Det verkar vara samma bärarm till E36... Länk Borde vara enkelt att hitta en begagnad på exempelvis bildelsbasen. |
|
| Söker du mer på nätet ser du att armen säljs i Tyskland för ca 1600 EUR. Du spar i alla fall ca 10.000 kr på att köpa från Tyskland. | |
|
Kolla ebay! Det säljs rätt mycket bättre begagnade delar där och det lär kosta en bråkdel av det priset du fick - troligen får du då även med andra delar som är monterade på bärarmen... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Bärarm(ar)@ebay: Länk Länk ///BMW - Was sonst! |
|
|
Ett råd. Tänk på ifall du köper på Ebay att köpa från EU. Den ena länken visar en bärarm i USA, frakt tillkommer på 190 -764 dollar. Därefter kommer svenska tullen att lägga på moms på varans värde inklusive moms på frakt. Däremot den andra från England trillar in i Sverige helt utan påslag. |
|
|
Tack så jättemycket för svaren! Blir att köpa en bärarm på Ebay! |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Bärarmen i sin grundkonstruktion är samma på E30, E36 Compact och Z3. Skillnaden är att E36 323 Ti Compact och Z3 har ett förstärkningsstag mellan de båda "armarna" på bärarmen vilket E30 och de motorsvagare Compacterna saknar, går att svetsa dit ett själv. Annars använder de samma bussningar och storlek på hjullager. Länk till hjullagrets art.nr.: Länk Länk till bärarmsbussnings art.nr.: Länk |
| Om du inte bställt redan kan jag kolla om det finns beg.? | |
| Har redan klickat hem en bärarm från UK | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.