|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska eventuellt köpa mig en Bmw e93 320i (cab) som första bil. Ni som äger en e93:a, vad tycker ni om bilen? Det som lockade mig med just e93 är att den har plåtcab istället för tyg/ sufflett. Jag är mestadels inne på det fyrcylindriga alternativet (170 hk) då jag mer anser en cab som glidarbil, vad tror ni om denna motor, hyfsat pigg ändå? Några andra tankar/ åsikter om denna bil? Tack på förhand! | |
|
Ska du köra den året runt? Köp en fyrcylindrig om du vill hålla nere priset, men sexorna passar bilen mycket bättre. Den där fyran utan turbo är inget som roar direkt. |
|
|
Hej! En mycket trevlig bil! Jag har haft min i 2 år och är mycket nöjd. 2 bilar i en. Kör den året runt, sparsamt på vintern. Som Grelle skriver, 4.an blir klen i den tunga bilen. Jag har 6.an. med 218hk. Fint ljud. Det är ingen raket men jag har fixat lite med den. /Anders |
|
|
Hej Har ägt min 335i E93:a i snart 6 år. En bil som funkar bra året om. På vintern är den som en vanlig E92 coupe. Kör inte min så ofta på vinter numera, men de förstå åren hade jag den som bruksbil på vintern. På sommaren är den givetvis ännu bättre. Sänk taket och njut! Jag tycker körglädjen i bilen blir hämmad om det är en för klen motor. Har inte själv det problemet, eftersom jag valde en 335:a. Hur de andra mindre motorerna funkar vet jag inte, men jag rekommenderar ändå en bensinsexa för motorljudet. Diesel går helt bort för min del i en cab. Är inte kul att lyssna på. Lycka till med köpet! |
|
|
Hej! Eftersom du ska köpa din "förstabil" misstänker jag att du är förhållandevis ung. Ett tips - kolla försäkringen innan du skriver på köpeavtalet. 18 år, BMW, storstad, parkerar på gatan och stor motor = hög försäkring! Kolla runt bland bolagen! Så mitt tips är att titta på TCO innan köpet! Köp en cab! Rätt väg att gå! E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.