|
|
|
|---|---|
|
Är på jakt efter ett tunnelfack med mugghållare till min 120i -05:a då jag lyckades köpa en bil utan det. Även armstöd hade rockat. Är det någon som kan säga upp till vilken årsmodell det passar till min. Får inte fram denna info hur jag än letar. | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jag trodde knappt man fick sälja bilar utan mugghållare - men det kommer nog som ett lagkrav snart precis som backkameror och annat :-) Har en 120i -06 (tillverkad 2006-08-16) och den hade option S442A (dvs mugghållare) vilket på den här modellen ser helt ok ut men annars är mugghållare inget jag vill ha... Nu står det i ETK att min centerkonsol gäller från och med 09/2005 (dvs från modellår 2006 och uppåt) men tittar man på tidigare modellår som tex 2005 som du har så är det exakt samma reservdelar. Men för LCI (facelift dvs modellår 2007 och framåt) så verkade det vara annan variant av centerkonsolen - iallafall om man går efter reservdelsnummer. De är fortfarande väldigt lika men något skiljer då det är olika reservdelsnummer mellan icke-LCI och LCI. Det kan vara exakt samma passform och infästningar men bara en annorlunda finish, färg eller form. Eller så kan det vara större skillnader som passform, växelspaksdamasker, infästningspunkter och mycket annat. Så för att summera så skulle jag säga att alla icke-LCI (dvs upp till och med modellår 2006) centerkonsoler passar din bil. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.