|
|
|
|---|---|
|
Har en 116i bensin från 2006 som gått 15,000 mil. Köpte den när den gått 13 och funkat felfritt den dess. Men sedan ett par dagar tillbaka har jag fått ett problem där jag hör ett rasslande ljud när jag jag varvar upp den, det händer precis vid 1.5-2000 varv när bilen rullar, och enbart då. Vid tomgång och låga varv är det noll missljud. Värt att tillägga är att problemet inte uppstår hela tiden, kör jag bilen till jobbet på morgonen är det inte ett ljud. Medans på eftermiddagen på väg hem kan jag börja höra det efter ett par hundra meter. Vad kan det vara? Är själv helt novis på bilar, så ska lämnas in på lämplig verkstad snarast möjligt. | |
| Lyft upp och titta, kan vara en värmesköld som ligger löst och rasslar. | |
|
Bmw kan inte hitta något fel, felsökt och kollat kamkedjan . Allt ser bra ut enligt dom, det värsta är att dom säger att dom provkört bilen men inte hittat nått? Hur kan dom säga så? Uppenbart missljud vid körning och går inte alls bra. Det värsta var att tjejen på verkstaden säger " vi kan prova att byta kam kedja". Ifrågasatte varför hon föreslog det eftersom dom själva precis sagt att den såg bra ut. Så sjukt dålig service. |
|
|
Du har två alternativ, ett är att filma själv när ljudet kommer, eller två åka med dem och få fram felet. Har du provat mitt förslag? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.