AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.241

Varnar om styrning, startar ej, 525d -13

Ti
3
Timpen87
525D X-Drive F11 -13
Har gått till grunden av internet för att hitta någon sorts information vad som kan vara fel.

När jag trycker på tändningen i bilen så tänds lampan för styrning (ibland, hänt mer ofta nu på senaste) när den är tänd så startar inte bilen. Den drar runt startmotorn(som den ska) men "tänder" inte igång, när detta händer varnar den om drivlinan. Om jag då bara stänger tändningen och startar den på tändning (utan broms för motor start) så försvinner varningen om drivlina (om jag inte håller på broms för motor start) trycker i gång tändning och låter alla lampor som ska tändas/slackas göra sina saker. Stänger igen (repetera) tills lampan INTE lyser, då startar den som om inget vore fel.

Märker ingen skillnad i körningen alls, tills nyligen att den blivit lite stötig/hoppig men tror att ena luftbälgen bak har börjat läka när den efter ett par timmar stått avstängd sjunker ihop på högersidan bak. Börjar bli hyfsat frustrerad för när jag ringer BMW-verkstad får jag till svar, du får komma in och vi kopplar in dator för att kolla felkoder.
Därför tänkte jag kolla om någon vet vad det kan vara, kanske man kan fixa själv utan nån extra kostnad m.m.

Kommer att ta in den på verkstad, men när ekonomin inte tillåter det nu så får man försöka lösa det på andra sätt.
Ti
3
Timpen87
525D X-Drive F11 -13
Där så startar inte bilen alls. Startmotorn står och tuggar, inga felmeddelanden. Det är inte ens 7 minus ute.

Detta borde väl täckas av BMW Mobile Care.
Ti
3
Timpen87
525D X-Drive F11 -13
Har kontaktat försäkringsbolag, nu ska skiten in för motorskadegaranti. Kan återkomma OM nån är intresserad av att vet vad som var felet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.