|
|
|
|---|---|
|
Igår började bilen plötsligt råma och föra ett konstigt ljud. Hörs mest i kupén. Fick möjlighet att lyfta bilen och när vi la en mejsel mot bränslefiltret så hörs det grymt tydligt. Frågan är om det är filtret eller soppapumpen som låter egentligen. Tänkte om det börjar bli stopp i filter (eller tryckregulatorn som sitter på filtret). Eller är det så illa att pumpen börjar ge sig? Mvh Ola Mina bilar: Länk | |
|
Jag fick ett "tjutande" ljud på E39:an och det kom och gick lite för att eskalera över tiden när den gått 25.000 mil eller så. Bilen började även bete sig lite konstigt med intermittenta korta perioder av kraftlöshet och lite "svajig" kraft vid gaspådrag - efter två veckor eller så slutade soppapumpen att fungera helt...tog mig precis hem till garageuppfarten och är övertygad om att bilen inte hade rullat 100 meter till. Tur som en tok den gången! Efter byte av pumpen gick den som en klocka igen! :) Så jag tippar på soppapumpen i högra tankhalvan (huvudpumpen)! Hur långt har bilen gått? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
36000 mil ;-) ja ja dags att byta allt jag vet ;-) Jag var ute och lyssnade nu och det låter mer från filtret än pumpen. När filtret börjar låta så är det en liten liten fördröjning tills pumpen börjar låta. Det låter alltså inte hela tiden utan typ i 5 sekunders intervall. Jag börjar med filtret men byter nog pump också inom kort. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Bytte filtret idag, det blev extremt mycket bättre, råmandet försvann, men man hör ju pumpen morra lite oroväckande under baksätet. Blir byte av den också. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Bytte idag även pumpen. Nu är det tyst och fint som vanligt. Summering: Har man detta typ av ljud och misstänker bränsletillförseln så byt pump. Filter är ju inte så dumt att byta heller förstås men jag kunde lika gärna letat rätt på en pump direkt. Ljudet känns som det typ kommer från bakkant av motorn men det är ett villospår. Alltid svårt med ljud. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.